• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockbudget per månad

D

Deemfo

Guest
Hur mycket spenderar ni på klockor och tillbehör i snitt per månad?
Om ni säljer så dra av det på totalen.
Skulle vara intressant att veta.

Jag själv har småbarn + studerande fru hemma så budgeten är inte stor just nu.

Hur mycket spenderar ni på klockor och tillbehör i snitt per månad?
Om ni säljer så dra av det på totalen.
Skulle vara intressant att veta.

Jag själv har småbarn + studerande fru hemma så budgeten är inte stor just nu.
Ja du, hur långt är ett snöre?
I mitt fall spenderar jag väl stundtals ohälsosamt mycket och iblang ingenting. Men även armband, verktyg och annat krafs tenderar att kunna dra iväg.
Svårt att uppskatta snitt på klockor eftersom mycket tenderar att lämna (även om jag dessa dagar håller mig mer till keepers, men köper mindre). Men för tillbehör kan det variera rätt mycket. Men oftast blir det färre inköp men mer pengar då det händer.

Oavsett själva summan, lägg så mycket du tycker känns rimligt och försvarbart. I mitt fall så länge som det inte påverkar de andra inköpen som mat, boende, räkningar etc. etc. och bara påverkar mina egna prioriteringar.

Blir rätt konstigt att räkna då jag bara köpt ett par klockor och behållt dem. Har snittat på 3500kr per månad, över de senaste 9 årens klockintresse, med väldigt mycket av det spenderat senaste året :)

Svårt att avgöra för mig då jag nyss börjat samla. Därför har det varit en större spendering nu på senare tid. Tror det blir betydligt mindre framöver, men man vet ju aldrig när nästa impulsköp inträffar 🤪

Det går i vågor så klart. Brukar ha två köp- & flippomgåmgar per år.
Lägger på tok för mycket pengar på det men inte så att det påverkar min levnadsstandard eller familjens trygghet.

Tillbaka
Topp