• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbutik Miami beach

Allan77

Breitling
Hej!

Någon som kan rekommendera en klockbutik på Miami beach? Ingen märkeshandlare utan en som handlar med begagnat.
Hur är priserna på begagnade märkesklockor typ Rolex eller Panerai? Något speciellt som är billigare "over there"?
 

tissoter

Audemars
Hej!

Någon som kan rekommendera en klockbutik på Miami beach? Ingen märkeshandlare utan en som handlar med begagnat.
Hur är priserna på begagnade märkesklockor typ Rolex eller Panerai? Något speciellt som är billigare "over there"?
Hmm, kolla någon av pantbankerna! Har inget namn och rekommendera dock :( Du måste ju köpa en Daytona när man är på legendariska beachen där hehe
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det ligger en på höger sida på Lincoln Road (om du kommer från stranden). Kommer dock inte ihåg namnet, men du kan inte missa den.
 

joey

Cartier
Hej!

Någon som kan rekommendera en klockbutik på Miami beach? Ingen märkeshandlare utan en som handlar med begagnat.
Hur är priserna på begagnade märkesklockor typ Rolex eller Panerai? Något speciellt som är billigare "over there"?

På södra delen av ön, det man mest förknippar med Miami Beach, finns det nån Rolex-butik iaf. När jag var i MB för några år sedan tog jag mig upp till Bal Harbor, vilket är en lyx-shopping mall typ 20 minuters bussfärd norrut. Där fanns bl.a. en AP boutique och en beg-affär med hur mycket klockor som helst. Massor med Rollar och bland annat en Oysterquartz 19018 för dryga 40' som jag då inte köpte men fortfarande tänker på ibland... Jag var där 2009. Beg-affären heter www.grayandsons.com.
 

par

Patek
2-Faktor
Oavsett bör du besöka Fpj butiken som ligger på Miami beach, duktiga tjejer som jobbar där dessutom.
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Finns även beg-butiker i de större mallen, typ sawgrass mills, dolphin mall men framförallt Bal Harbour på som nämnts innan, finns "alla" feta klockbutiker men även någon beg-butik. Jag upplevde överlag att det var dyrare än i Sverige både när jag var där i september och nu i mars trots en liten dollar-dropp.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Kan säga att jag var där precis och målet inställt på ny klocka. Men med tanke på dollarn, så är det svindyrt överallt där just nu.. Då menar jag vad det gäller allt. Men kollade på en klocka och förhandlade blev ändå 100k dyrare än vad jag kan lösa hemma.. Katastrof.. men besök crmjewelers.com 15 min med taxi ca från Miami beach... Var beredd på frukostar för 800kr, som sagt sjukt dyrt. Vart ska du bo? :) Trevlig vistelse och hoppas du inte ska vara där två veckor som jag för det var för mycket... säg till om du vill ha feta tips ;)
//C
 
Topp