• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockbutiker i London?

Hycena

Basic
Hej hej, ska snart till London och tänkte kolla in lite klockor där. Har ni några tips på bra klockaffärer? Jag tänkte köpa någon och letar efter begagnade Rolex / Tudor

Bumpar den här tråden. Åker till London över nyår. Handlar gärna bättre begagnat, även vintage. Vart ska jag?

Vråldyrt med vintage i London, inte värt köpa något. Efter Brexit reder det säkert ut sig.
Helt OT men inte känns det väl som att brexit borde påverkat vintagepriser i London? Var det dyrt innan kaoset också?

Burlington Arcade har ett gäng butiker. Kul att fönstershoppa i alla fall! Leder också upp till Bond St där de flesta andra butiker ligger.
Tack för tipset!

Jag är också på väg till London om ett par veckor och tackar för informationen. Jag köpte min första Rolex 2009 i London. Det var en 2 år gammal Explorer II.

Grays Antiques är en arkad/köpcenter som är litet trångt och luktar mögel men har många handlare som pysslar med framförallt smycken men en del klockor och då vintage. Jag tycker väldigt mycket om att gå dit, det är lite som att kliva in i någon äldre, bortglömd värld. En trappa ner finns det en kille som har en butik där han bland annat har mycket Pierre Cardin klockor i skylten, han är supertrevlig och har väldigt mycket kul som inte är ”det gamla vanliga” och då kanske inte kostar skjortan. Köpte nästan en Chopard av honom sist jag var där men det var fel tillfälle att köpa. Han har även bott i Sverige så han kan lite svenska. Det finns även många andra säljare där såklart, blandat högt och lågt, nägon som bara säljer Cartier, någon som säljer Patek, JLC, VC osv, någon som har massa vintage Omega, ni fattar grejen. Man kan lätt spendera en heldag där.

Om man ändå gått Burlington Arcade söderut, så kan man fortsätta tvärs över Piccadilly till Piccadilly Arcade.

Här ligger Piccadilly Vaults som har en del vintage. Kanske inte heller det billigaste, men hade en trevlig pratstund när jag var där i maj.

Tillbaka
Topp