Har en dag (idag) att slå ihjäl i Göteborg. Vad får jag inte missa? Bergströms Ur såg jag. Vad mer bör jag se/göra. Behöver inte vara klockrelaterat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Familjefritt idag! Liseberg klarades av igår. Undviker helst att köra bil.Beror på…
Själv eller med familj?
Bil?
GBG centrum är ganska tråkigt.
Bergströms, Jarl Sandin och Magnussons Ur bränner du av på 20min.
Sedan finns ju Botaniska, Liseberg, Slottsskogen, Paddanbåten, men inte så kul i regn. Museum är som bekant stängda måndagar.
Haga: Gå upp till Skansen kronan och kolla utsikt. Finns massa fik runt omkring i Haga.
Kör ut till Fiskebäck och fika på fiket längst ut (Sjöboa). Medioker fika men mysigt när det regnar. Alternativt lunch Röde Sten. Bra käk och lite kul att se Älvsborgsbron underifrån.
Åk Älvsnabben från Brunnsparken till Eriksberg och käka lunch/fika. Åk sedan långa vägen tillbaka. Går att ta ett stopp vid Röde Sten.
Magnussons Ur har en hel del Seiko.Familjefritt idag! Liseberg klarades av igår. Undviker helst att köra bil.
Fika i Haga ska jag nog göraDricka en öl också.
Kanske Volvomuseet… fast det är ju måndag
Har vi nån Seikohandlare i stan?
Volvomuseet är öppet enligt hemsidan. La in foton och länkar ovan så nu har du att göra.Familjefritt idag! Liseberg klarades av igår. Undviker helst att köra bil.
Fika i Haga ska jag nog göraDricka en öl också.
Kanske Volvomuseet… fast det är ju måndag
Har vi nån Seikohandlare i stan?
om du orkar ta bilen ut till säve och vill gå på militärflygplansmuseum så är aeroseum att rekomendera!Coolers! Styr mina steg mot Haga initialt.
Tack för bra tips![]()
Magnussons ur om du vill ha SeikoCoolers! Styr mina steg mot Haga initialt.
Tack för bra tips![]()
Va! Ingen Hagabulle??Blev en bra runda! Trevlig han den där urmakarenBergströms hade inget kul hemma så det var avklarat tämligen snabbt. Jarl Sandin bjöd på bra service och hyfsat utbud.
Skippade