• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockbutiker och annat skoj i GBG

Scaramanga

Pandion
2-Faktor
Har en dag (idag) att slå ihjäl i Göteborg. Vad får jag inte missa? Bergströms Ur såg jag. Vad mer bör jag se/göra. Behöver inte vara klockrelaterat.

Beror på…
Själv eller med familj?
Bil?

GBG centrum är ganska tråkigt.
Bergströms, Jarl Sandin och Magnussons Ur bränner du av på 20min.

Sedan finns ju Botaniska, Liseberg, Slottsskogen, Paddanbåten, men inte så kul i regn. Museum är som bekant stängda måndagar.

skansenkronan_GP-scaled-600x450.jpg

Haga: Gå upp till Skansen kronan och kolla utsikt. Finns massa fik runt omkring i Haga.

351214845.jpg

Kör ut till Fiskebäck och fika på fiket längst ut (Sjöboa). Medioker fika men mysigt när det regnar.

2000x1500-Roda-Sten-Konsthall.jpg

Alternativt lunch Röde Sten. Bra käk och lite kul att se Älvsborgsbron underifrån.

281532-3.jpg

MED4ED80A2518DA4174BB538A3A6F5F7C10.jpg

Åk Älvsnabben från Brunnsparken till Eriksberg och käka lunch på Lucy’s. Åk sedan långa vägen tillbaka. Går att ta ett stopp vid Röde Sten.

Senast ändrad:
Beror på…
Själv eller med familj?
Bil?

GBG centrum är ganska tråkigt.
Bergströms, Jarl Sandin och Magnussons Ur bränner du av på 20min.

Sedan finns ju Botaniska, Liseberg, Slottsskogen, Paddanbåten, men inte så kul i regn. Museum är som bekant stängda måndagar.

Haga: Gå upp till Skansen kronan och kolla utsikt. Finns massa fik runt omkring i Haga.

Kör ut till Fiskebäck och fika på fiket längst ut (Sjöboa). Medioker fika men mysigt när det regnar. Alternativt lunch Röde Sten. Bra käk och lite kul att se Älvsborgsbron underifrån.

Åk Älvsnabben från Brunnsparken till Eriksberg och käka lunch/fika. Åk sedan långa vägen tillbaka. Går att ta ett stopp vid Röde Sten.
Familjefritt idag! Liseberg klarades av igår. Undviker helst att köra bil.

Fika i Haga ska jag nog göra :) Dricka en öl också.

Kanske Volvomuseet… fast det är ju måndag 🤔

Har vi nån Seikohandlare i stan?

Magnussons Ur har en hel del Seiko.
Även Klockmaster Hansson, ligger i Frölunda dock.

Volvomuseet är öppet enligt hemsidan. La in foton och länkar ovan så nu har du att göra.

Finns 2-3 urmakare som säljer vintage längs Linnégatan, vilket ligger nära Haga. Vill du käka lunch i trakten har jag hört bra saker om Bodega Nord på Sprängkullsgatan, Deli med fokus på mackor. Finns mycket turistfällor i Haga, men går ju absolut att ta en öl.

Gällande klockor så finns Haga Ur och Antik på Linnégatan, senast jag var där så hade han en ruskigt fin Breitling från 60-talet inne. Mer eller mindre precis jämte så finns en butik som säljer begagnade Rolex, Omega, Breitling osv 😊

Så kan ni passa på att fika i Haga, supermysigt. Eller ta färjan över till Sannegårdshamnen/Eriksberg. Färjan går vid stenpiren som ligger nära Järntorget

Blev en bra runda! Trevlig han den där urmakaren :) Bergströms hade inget kul hemma så det var avklarat tämligen snabbt. Jarl Sandin bjöd på bra service och hyfsat utbud.

Skippade fikat dock.

Hej!
Nån som vet om klockmaster hansson får leveranser av produkter på helger? Väntar på att de ska ringa angående en klocka men antar att de inte får leveranser på helgdagar😅

Tillbaka
Topp