Jag befinner mig för tillfället i Lübeck och hittade en fin butik med Lange, Nomos, Rolex, Chopard och en handfull märken till och jag gick nöjt in för att botanisera i underverken. Jag möts av en kvinna som vänligt men bestämt ber mig vänta... Eller ska du titta? tillägger hon. Bara titta, ler jag tillbaka (men det ser hon ju inte, eftersom alla bär mask).
En kort stund senare inser jag att förutom ett femtal skrivbord med säljare så finns det bara ett 20-tal klockor i hela affären att se. Skyltfönstret är klart bättre, men hittar jag något jag gillar vill jag ju gärna kunna prova utan att en stackars säljare måste vända upp och ned på hela sin dag för att hjälpa mig. Rolex fanns som väntat bara några oattraktiva modeller över huvud taget.
Är jag ensam om att uppfatta detta som lite sorgligt? Att inte ens en världens mest kända märke kan hålla sina fina AD:s med skyltex?
Jag ber om ursäkt om ämnet redan behandlats, jag har begränsade möjligheter att surfa här.
En kort stund senare inser jag att förutom ett femtal skrivbord med säljare så finns det bara ett 20-tal klockor i hela affären att se. Skyltfönstret är klart bättre, men hittar jag något jag gillar vill jag ju gärna kunna prova utan att en stackars säljare måste vända upp och ned på hela sin dag för att hjälpa mig. Rolex fanns som väntat bara några oattraktiva modeller över huvud taget.
Är jag ensam om att uppfatta detta som lite sorgligt? Att inte ens en världens mest kända märke kan hålla sina fina AD:s med skyltex?
Jag ber om ursäkt om ämnet redan behandlats, jag har begränsade möjligheter att surfa här.