• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockcase för resa (panatime)

max

Dancing Queen
Försäljningsställe: Panatime ( http://www.panatime.com/ne4wacablwir.html )
Utrymme: 4st klockor, även stora klockor får plats utan problem
Kostnad: 400kr inkl frakt med dagens växelkurs (58$)

Fick hem denna idag och tänkte att jag skulle göra en liten snabb summering av de första intrycken, uppdaterar detta senare då jag använt den ett tag.

Materialet är något konstskinn men känns tjockt och bra, sömmarna ser rejäla ut och även inlägget känns som att det är mycket kvalité för pengarna (man kan säkert få bättre om man lägger på 3000kr men för dessa 400kr är det högt över förväntan)

Den är ganska stor så det är inget för den med ont om plats, men jag kör alltid klockorna i handbagaget och har inga problem att få med mig detta case om 22x15x7,5cm.
I facken får det plats klockor med 26mm-band utan problem och troligen ännu tjockare om man pressar lite, det är även större där spännet sitter vilket gör att även breda spännen får plats utan problem!
Klockorna sitter med så gott mellanrum att jag tror man kan ha två 60-mm klockor bredvid varandra utan att de krockar.

Valde billigaste frakten med USPS utan spårningsnummer vilket tog en helg och tre arbetsdagar att anlända.

Tänkte inte skriva så mycket mer, men tycker hittills att det är ett prisvärt resecase av bra kvalité men kanske lite i största laget:

Gjszi7c.jpg


HGGaSJS.jpg


XYfS70g.jpg


7fP4UmX.jpg


N3Os9Hk.jpg


jESEkPk.jpg


4soTYpx.jpg



OBS: Det är en stor tändsticksask, inte den lilla modellen!!!
Qe2eVBe.jpg
 

Tommytvigg

Cartier
Det ser riktigt trevligt ut max.
Jag behöver ett sådant, men det är på gränsen för stort tycker jag.
 

Camo00

Patek
Ska man ha med sig fyra dyra klockor är det väl värt att ha ett lite större case? Tack för recension och tips! :)
 

bartoldous

Cartier
ser ut som ett trevligt case och prisvärt också,bara att köpa in 2 ur till för mig :).tack för recensionen.
 
Topp