• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockdealz du missade pga tvekan etc och som du bittert ångrar

SwedishMade

Cartier
Klockdealz du missade pga tvekan etc och som du bittert ångrar

Notera att vid auktioner kan du inte med säkerhet veta att du fått klockan om du avstod att bjuda... Så här tänker jag mig främst situationer med fasta priser.

Klocka; pris; när; säljare; övrigt

1. Patek Aquanaut kvarts med gummi; runt 32 000 SEK; runt 2003 (?); amerikan på ebay samt en på Kaplans; borde jag köpt...

2. Lange 1; runt 80 000 SEK; mitt i finanskrisen 2008-2009; tysk handlare chrono24; surt, nu dubbla priset

3. Rolex twotone Datejust av senaste modell med min favoriturtavla; cirka 35 000 SEK; tidigt 2014 (?); pantbank (?) göteborg; superpris, hade inte tid att åka dit och ville inte köpa utan att se den IRL
 

Johe

Omega
Ångrar att jag inte köpte en Rolex Hulk innan prishöjningen... :(

+1, höll på att slå till för bra precis ett år sedan men det blev inget. Ångrar det nu! Hade kontakt med någon från Chrono24 i Tyskland som skulle sälja en 2013 för ca 47k med box & papper, men när jag väl bestämt mig var det för sent. Sen kom jag av mig lite efter det...
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jo´rå, visst finns det sådana... Men frågan är hur smart det är att vara efterklok. Med facit i hand borde man ju köpt alla klockor man kunde för 5-10 år sedan. (avser mest vintage av bra kvalitet....)

En jag ångrar är en Heuer Camaro från en norsk herre som jag av någon anledning fick ett erbjudande av när jag jagade Heuer kronograf för 3 år sedan. Såg ut att vara i kanonskick, men jag tackade nej då jag hellre ville ha en Carrera - vilket jag oxå hittade en i bra skick. Den affären ångrar jag inte... :cool:
Priset var rimligt (minns inte exakt) & med tanke på senaste årens prisstegring på vintage Heuers så hade det absolut varit en kanonaffär. Och nu när jag börjat leta efter en Camaro så hittar jag ingen "vettig".

Prishöjningar kommer det ju alltid att ske, men en Panerai 512 som jag provade hos Nymans i vintras precis innan prishöjningen hade jag inte ångrat om jag hade köpt då...
 
När min pensionerade granne frågade om jag ville köpa hans 1675 MK1 för 30 tkr.... Varenda gång jag träffar på honom påminns jag om min dåvarande okunnighet.

Men att vara efterklok har man ingenting för. :)
 
Vann en auktion på en vintage Blancpain aqua lugn för 17000:- på Ebay för kanske 10år sedan. 3 personer kontaktade mig efteråt och sa att det var dom som var säljaren och ville ha pengar insatta. Jag blev för osäker och sket i affären. En av dom måste vart den riktiga säljaren.. :-(
 
Topp