• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockförsäljare Uretvintage, bra?

Snus

Omega
Jag har handlat 2 klockor av dom tidigare, inte haft några problem alls, finns prutmån på alla deras klockor så tveka inte att försöka om du hittar ett objekt som du är intresserad av
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har inte koll på just det här objektet men min erfarenhet överlag är att uret vintage saltar priserna ganska rejält.
 

Molgan

Cartier
Jag köpte en klocka för några år sedan från dem, inga problem och klockan enligt föreskrivet skick och priset var vettigt, öppet köp/retur och faktiskt garanti. (ej provat åberopa den)
Vad gäller priserna idag så tycker jag det ser ok ut, de har ett betydligt större ansvar än en privat säljare, åtminstone i realiteten, vad gäller salt så ligger nog KS-sälj i topp, tyvärr.
 

Aviation

Omega
Bra kundtjänst och hjälpsamma. Inte fått klockan än men beställdes för 2 dagar sen. Dock så va den ny från uret. Men samma personal/företag
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag hörde mig för om att sälja en 2254.50 till dom men dom hänvisade mig till blocket med anledning att dom inte trodde att de kunde sälja en så via sina kanalero_O

Techmarine där emot bara flyger av hyllorna:facepalm:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hade till salu samma ref här:
https://klocksnack.se/threads/breitling-colt-chrono-auto-a13035-1-97.63377/
Klart en firma måste ta lite mer men Urets är i högsta laget, definitivt skall den inte betinga mer än 15K. Iofs så hade min mineralglas och denna safir (jo, det torde stämma) och min ett par år äldre. Men min var servat förra året, här skriver dom inget.
Fick jag inget napp till begärt pris så jag mejlade alla bilder till Uret som bjöd mig 12,8K. Dom stod fast vid det efter dom fått klockan. Bra kommunikation från dom och dom skickade pengarna snabbt. Absolut inget att klaga på här.
Men som det sagts i andra trådar... Deras priser spretar en del från överpris till helt ok samt att dom inte alltid har full koll på vad dom säljer, beskrivningar har varit felaktiga med fakta och årtal. Men som firma är dom enl min uppfattning nog helt reko och ärliga.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
I regel höga priser där. Ingår väl någon form av garanti. Sålt 2 klockor dit och dom betalar ganska bra.
 

Bas

Patek
Hej
Jag har beställt en klocka från uretvintage.
Det skulle ta 1-2 arbetsdagar att få hem klockan.
Det var 5 arbetsdagar!
Varje gång jag ringer så säger dom att den ska skickas ut idag. Har mailat 3 gånger utan något som helst svar!
Jag är väldigt missnöjd och det är antagligen sista gången jag beställer en klocka därifrån! Aldrig varit med om något liknande !!

Har någon liknande erfarenheter därifrån?

Vänligen
BasOmega
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Dom är ganska kassa. Skickade en förfrågan om försäljning/inbyte till dom. Fick svar och ett acceptabelt pris. Svarade direkt med en undran om vart klockan skulle skickas... inte ett svar på 2 veckor hittills!
 
  • Like
Reactions: Bas

DrKlocka

Audemars
Det är min gamla klocka. Sålde den till en annan ksmedlem för runt 10, som i sin tur lämnade in den för kommission till uretvintage.
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Har "köp" klockor fr deras vintagesida. Betalat och klart med orderbekräftelse etc men sen fått mail om att varan är såld till annan köpare. Både undanflykter och kommunikation är på pajasnivå. Varningens finger höjer jag!
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Har "köp" klockor fr deras vintagesida. Betalat och klart med orderbekräftelse etc men sen fått mail om att varan är såld till annan köpare. Både undanflykter och kommunikation är på pajasnivå. Varningens finger höjer jag!

Kan man anmäla dom på något sätt om jag fått en orderbekräftelse att varan är godkänd för att sedan meddelas att varan är såld till någon annan?
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Kan man anmäla dom på något sätt om jag fått en orderbekräftelse att varan är godkänd för att sedan meddelas att varan är såld till någon annan?
ARN kanske men du får ju tyvärr inte den begagnade varan. Jag mail/telefon-battlade med ngn 90-talist ett tag men det var helt lönlöst. Synd om personalen som får fronta då deras webbshop/affärsystem är skräp. Leta annanstans är mitt stalltips. Tappat en Flightmaster och en Speedy där båda ordrar gått igenom, surt.. Även beställt en ny FOIS i tron att de bättrat sig, den hade ett superpris vid order vartefter de skyllde de på fel rabattsats i affärssystemet och således inte kunde leverera.
 

Weberg

Audemars
Har ett ärende med dem som pågår, och hittills har de inte haft många siffror rätt: den korta versionen är att de sålde en dyr klocka som inte fungerade, trots att den skulle vara "funktionstestad och genomgången". Efter det oerhört slapp kommunikation, lång handläggningstid och som det (hittills) förefaller totalt ointresserade av att rädda upp situationen. Återkommer med fullständig rapport när ärendet är klart.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hörde mig för om att sälja en 2254.50 till dom men dom hänvisade mig till blocket med anledning att dom inte trodde att de kunde sälja en så via sina kanalero_O

Techmarine där emot bara flyger av hyllorna:facepalm:
Fick samma svar! Två veckor efter jag skrev in klockan. Då var den ändå redan såld via KS.
 

Bas

Patek
Det verkar som om många endå gjort bra affärer med uretvintage, lika många har väl dålig erfarenhet?

Jag har ett pågående ärende där dom sköter sig väldigt dåligt. Tråkigt bara!
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Har faktiskt köpt en klocka därifrån en gång, gick smärtfritt och prutades även ned någon tusenlapp.
Allt i sin ordning. Dock tycker jag som många andra att dom är lite dassiga med infon om många klockar och ibland fel information.
 
Topp