• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockförvaring för vintagenörden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ibland snubblar man över något man inte kan motstå. Oklart vad den skulle fylla för funktion, men är idag mycket nöjd! Hur förvarar ni era vintageur? Fyll gärna på i tråden.

Mitt bidrag är en ytterbox till en bordskronometer från Ulysse Nardin. Perfekt som förvaring till sex ur.

IMG_0176.JPG
IMG_0189.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0184.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0188.JPG

Trådstarten förpliktar ju nästan att också berätta historien hur du kom över lådan, nu när du väckt vår nyfikenhet. De där lär väl inte växa på träd direkt:)

Den där var ju suverän. Själv kör jag med Rainers svarta låda, tycker det är svårt att hitta förvaring (läs snygg och praktisk) till rimlig peng.

Ibland snubblar man över något man inte kan motstå. Oklart vad den skulle fylla för funktion, men är idag mycket nöjd! Hur förvarar ni era vintageur? Fyll gärna på i tråden.

Mitt bidrag är en ytterbox till en bordskronometer från Ulysse Nardin. Perfekt som förvaring till sex ur.

IMG_0176.JPG
IMG_0189.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0184.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0188.JPG
Mycket snygg och speciell, dessutom Ulysse Nardin! Kult! Kan tyvärr inte bidra med något själv, men inser vad helheten gör.:)

IMG_0176.JPG
IMG_0189.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0181.JPG
IMG_0184.JPG
IMG_0185.JPG
IMG_0188.JPG

Jäkla bra!

Också grymt med en låda där en JLC WWW framstår som biffig bland kompisarna.

Jag går fortfarande runt och funderar på hur jag bäst förvandlar min 40-tals låda för 'kontrollkolimatör för 40mm lv akan' till en juste klockförvaring. Återkommer.

Tillbaka
Topp