• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockförvaring

Var kan man hitta något sånt här?
422fe3446a5e0a9686867f80cdaf08ae.jpg
 

tissoter

Audemars
Riktigt snygg, har väldigt stora problem med att hitta någon förvaring till mina godingar. Hittar inga snygga boxar eller liknande. Hur gör ni? Just nu har jag allt ligger på min hemgjorda urmakarbänk. Känns inte helt optimalt att ha renoveringsobjekt och nya i samma hög.
 
Har mina i en winder men det är lite omständigt att "montera" dit dom varje gång så dom blir liggande på hyllan bredvid windern.
Har ni några förslag så posta gärna bilder här, tack! Ska ge mig på att bygga en vägghållare själv likt den på bilden ovan. Kanske även en bordsvariant.
 

McGyver

Rolex
Dang....väldigt (tekniskt) likt en variant jag gått och funderat på att fixa till!

Gillat iden att sätta den på väggen! :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul grej! Funderar själv på att gjuta av en väns arm (tanigare armar) i gips, gjuta ett litet fundament sen kan man ha klockorna på en GTG-arm jämt :)
 

JAkesson

Omega
Galet läcker, jag blev inspirerad och började fundera och skissa på en egen. Har precis köpt lägenhet som jag får tillträde till i sommar så idéerna spårade iväg direkt.

Sen slog det mig.. faan vad jag hatar att damma. Nej nej. All min förvaring skall vara täckt.

Är mer inne på att ta en del av klädkammaren och göra till klockförvaring.

Något i stil med nedan då jag kommer ha PAX från ikea i hela klädkammaren.

Det blir inte samma uppvisnings-effekt men behöver inte damma så ofta!

komplement-utdragbart-hyllplan-med-insats-gra__0325919_PE517397_S4.JPG
 

adress

Friends of KS
Så här blev min, kanske kan slöjda ändå :)
Foto 2015-04-06 13 25 23.jpg

Foto 2015-04-06 18 24 45.jpg

Foto 2015-04-06 18 25 21.jpg

Foto 2015-04-06 18 26 52.jpg

Ända tveksamheten med att ha klockor för 200.000kr eller mer på väggen - efter besök av diverse människor - är alla kvar - eller i bästa fall - skall bara prova en. Men bor man ensammen och kan gå i god för alla som rör sig i bostaden- då är det perfekt. Så negativ får man kanske inte vara. Är inte sån av naturen - bara liiite - kanske...... Snyggt arbete är det oavsett.
 

tissoter

Audemars
Ända tveksamheten med att ha klockor för 200.000kr eller mer på väggen - efter besök av diverse människor - är alla kvar - eller i bästa fall - skall bara prova en. Men bor man ensammen och kan gå i god för alla som rör sig i bostaden- då är det perfekt. Så negativ får man kanske inte vara. Är inte sån av naturen - bara liiite - kanske...... Snyggt arbete är det oavsett.
Man skulle kompletterat med en brandyxa under?
 
Tack Equites, har inte tänkt så...mm får nog hålla koll, kanske larma dom på nåt sätt! Nu är inte alla "äkta" men det vet kanske inte den oärlige.
 

adress

Friends of KS
Jäklar vad snygg . Om du fräste ett par spår till skulle det få plats fler klockor .I dom breda delarna . Men är snygg som den är . Vart beställer man ?
Om man tittar på dom 2 som sitter där på dom " breda delarna " så tror jag inte det går. Ser större ut på bild än in deal life tror jag . Lite synvilla . Är nog gjord för 4 klockor. Annars får man nog ta väggmodellen - eller en golvmodell. Snygg är den - helt klart.
 
Tack alla! Har ritat på en golvmodell med betongfot men den har inte blivit verklighet ännu!
Den "breda" delen är 70mm, ser klumpigt ut att trycka in fler klockor, blir nog en blandning av 70-50mm på nästa så min bättre hälft också kan ha sina klockor på ett snyggt sätt. Hör av mig om jag får för mig att sälja.
 

adress

Friends of KS
Tack alla! Har ritat på en golvmodell med betongfot men den har inte blivit verklighet ännu!
Den "breda" delen är 70mm, ser klumpigt ut att trycka in fler klockor, blir nog en blandning av 70-50mm på nästa så min bättre hälft också kan ha sina klockor på ett snyggt sätt. Hör av mig om jag får för mig att sälja.
Kan man inte fräsa in en LED list i blå färg - på varje sida om den lodräta delen. Skulle ge en snygg effekt till klockorna - och du hittar dom i mörkret. Med tanke på hur händig du verkar - tror jag det vore en baggis för dig. Effekten skulle bli magisk tror jag. Eller också får jag köpa den - och göra det själv........
 
Topp