• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockfonden, investera i klockor?

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Läste precis om ett gäng som för ett år sedan startade Sportbilsfonden. För 40 000 kronor kan vem som helst bli medlem i sportbilsfonden där fondens experter köper, förvaltar och säljer unika sportbilar. Årliga avkastningsmålet är >15%. Då och då är de med på mässor och har deltagarevents osv. Ni kan läsa mer om sportbilsfonden här: https://www.sportbilsfonden.se/.

Men nu till min förträffliga idé. Det bör väl gå att få till ett liknande upplägg fast för klockor med den prisutveckling som varit på vissa objekt? Någon som är sugen på att sätta igång Klocksnacksfonden? :)
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Falcon funds erbjuder gratis rådgivning. :)

Visst kan tanken vara lockande men för 40.000 köper jag hellre en klocka och "förvaltar" den den sedanssjälv. :)
hahaha! Annars sitter Monacos Generalkonsulat i rummet intill vårt på kontoret ;-)
Men det måste vara billigare att bli med i en klockfond. Kanske 20 000 kr? Finns väl ingen klockan under 20 lax som ger en årsavkastning på minst 15%...
 

Hugii

Audemars
hahaha! Annars sitter Monacos Generalkonsulat i rummet intill vårt på kontoret ;-)
Men det måste vara billigare att bli med i en klockfond. Kanske 20 000 kr? Finns väl ingen klockan under 20 lax som ger en årsavkastning på minst 15%...
Jag förstår tanken, men klockan roligare. :)
vinsten är 3000kr eller 8kr/dag.
Mycket mer lönsamt att panta burkar och för 20lax köpa en beg Omega eller Breitling eller en DJ. :)

En annan sak är när fåtal personer går ihop.
 
Topp