• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockfotograferingsguide?

botvidsson

Cartier
Tog en snap shot ;) på altanen idag. Nyanlända Tudor Pelagos
(Tack Tdwarf för en underbar klocka!)

Funderar lite på att göra nån slags tutorial/guide kring klock-fotografering, som jag förstått det så finns det folk här inne som är lite sugna. Kan det vara nå't för KS månne?

ks_tudor_pelagos_snapshot.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det snackades om någon fotokurs/ljussättning med inriktining mot klockor. Annars så finns en OT-tråd i foto och en hel hop med tips och trix trådar. Så visst finns det ett intresse på forumet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skriv en guide i hemslöjdsdelen där den borde ligga. Det finns redan minst en, men du har ju uppenbarligen grymma skills. Ju mer detaljerat du skriver, ju bättre. Grym bild!
 

JayJay

Rolex
Så här ligger det till: Bilden här ovan är en av de bättre klockbilderna jag sett (och det har blivit tusentals). Du har själv öppnat för möjligheten att skriva en guide... GÖR det. Ju fler detaljer desto bättre.
Lägg den sedan i delen för Guider eller hemslöjd så att den inte försvinner iväg.
För egen del skulle jag uppskatta en sådan guide väldigt mycket. Jag lever dessutom med övertygelsen att många andra forummedlemmar känner samma sak.

KÖR HÅRT!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det snackades om någon fotokurs/ljussättning med inriktining mot klockor. Annars så finns en OT-tråd i foto och en hel hop med tips och trix trådar. Så visst finns det ett intresse på forumet.
Jag har tillgång till en Nikon D800 med bl. a. Ett 105 mm Nikkor macroobjektiv. Kanske kan starta en fotokurs med en fotoutställning som avslutning. Med 40 miljoners upplösning kan den som vill skapa en fototapet med en närbild på sin älsklingsklocka.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Var också inne på din sida och kikade... Helt otroliga bilder med ett unikt bildspråk, bilden vid flygplatsen med dom gående männen var otroligt häftig.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag har tillgång till en Nikon D800 med bl. a. Ett 105 mm Nikkor macroobjektiv. Kanske kan starta en fotokurs med en fotoutställning som avslutning. Med 40 miljoners upplösning kan den som vill skapa en fototapet med en närbild på sin älsklingsklocka.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Nikon, makaroner, you lost me. Har själv noll koll. Överfet bild iallafall.
Och fler grymma bilder vill man ju se. Upp med en guide!
 

botvidsson

Cartier
Så här ligger det till: Bilden här ovan är en av de bättre klockbilderna jag sett (och det har blivit tusentals). Du har själv öppnat för möjligheten att skriva en guide... GÖR det. Ju fler detaljer desto bättre.
Lägg den sedan i delen för Guider eller hemslöjd så att den inte försvinner iväg.
För egen del skulle jag uppskatta en sådan guide väldigt mycket. Jag lever dessutom med övertygelsen att många andra forummedlemmar känner samma sak.

KÖR HÅRT!

Wow, tack för det. Nu blir man taggad!
 

Icaras

Rolex
Om du skriver en guide är vi nog alla evigt tacksamma :). Att knäppa en fantastisk bild på sin älskling vill nog alla kunna :).
 
Topp