• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Klockhållare

Pris
1595 SEK
Returpolicy
30 dagars öppet köp
Bilder Skickat
  1. Ja
Försäljning pausad pga re-branding.

Klockhållare som gör att du kan förvara din klocka på ett sätt som innebär att du fortfarande kan se och njuta av den även när du inte har den på din arm. Dessutom vågar jag påstå att hållaren är så pass snygg att den går att ha framme även när klockan inte sitter på den.


IMG_20211219_105756.jpg
IMG_20211219_105802.jpg
IMG_20211219_110050.jpg

IMG20220612154340.jpg

IMG20220612154416.jpg


Jag som på min fritid tillverkar och säljer hållaren heter Mikael, mitt företag heter Myriad M AB, och historien började med att jag gjorde en sådan här till mig själv och lade upp på KS hemslöjdsavdelning för några år sedan. Många vändor senare är jag nu redo att sälja produkten till er. För den som vill följa hela storyn så finns den här:


En del i storyn är att perfektionisten i mig egentligen vill utveckla produkten mer innan släpp men då trycket har varit stort på att köpa så har jag valt att släppa den som den är till ett lägre pris än den kommer ha sedan.

Det jag anser är problematiskt är främst att finishen på själva knytnäven är något ojämn. Det finns många fler bilder nedan så titta på dem och avgör själv. Ojämnheten syns mest i ofördelaktigt ljus. Då det i princip är en hantverksprodukt så var medveten om att detaljer i trä och näve kan ändras något från exemplar till exemplar.

Knytnäven är alltså 3D-printad i PLA-plast, plattan är snickrad av mig själv och jag har sedan monterat ihop allt med ett kromat rör. Made in Sweden alltså, Alingsås närmre bestämt.

Den kommer som synes ovan i två varianter:

  • Svart knytnäve och bas i valnöt.
  • Vit knytnäve och bas i ek.

Omkretsen på "handleden" är är 17 cm.
Basen är cirka 20 cm lång och 9,5 cm bred.

Priset för dessa är 1595 kr
Beställ genom att maila [email protected] , skriv med adress, telefonnr och vad du vill ha så får du swishinformation. Förbetalning gäller.
(Om du mailar och inte får svar inom ett dygn, vänligen skicka PM här. Några har haft problem att komma fram i min mailkorg)

Jag har sålt ett gäng till KSare i tråden så vid behov finns referens. Min goodguytråd bör också vara en indikation på att det är ett tryggt köp. Givetvis har du dessutom 30 dagars öppet köp precis som vid köp från vilket företag som helst.

Det finns i skrivande stund några av varje sort. Jag kommer att bygga nya vartefter de säljs, ungefär en batch om 5-10 stycken i veckan.
Om de säljs slut så lägger jag upp en kö och erbjuder i turordning.

Frågor:
1. Kan plasten påverkas av min klocka?
Teoretiskt sett kan såklart plast repas, men jag har prövat att rispa ganska hårt utan att se någonting.
Det finns också en möjlighet att en hållare i vit plast kan missfärgas om du har ett band som färgar av sig. Detta är inget jag sett i mina test men jag har såklart inte testat alla typer och kvaliteter av band.

2. Kan min klocka påverkas av plasten?
Teoretiskt sett är det möjligt om du har en klocka som är mycket känslig. PLA, som är plasten jag använder är extremt vanlig att använda i 3D-printing och jag känner inte till några indikationer på att PLA skulle kunna påverka något som är i en vanlig klocka. Med det sagt tar jag såklart inget ansvar för klockor som påverkats av produkten.

3. När kommer den uppdaterade versionen?
Vet ej i dagsläget. Det beror på hur stort intresset är.

4. Kommer det komma i andra färger och storlekar?
Troligtvis inte i denna generation av produkten. Om du har önskningar så är det fritt fram att maila till [email protected] eller skriva i hemslöjdstråden så ska jag ta med dem till nästa generation av produkten.

Har du andra frågor är det fritt fram att ställa dem via mail, PM eller i hemslöjdstråden.


Bilder i olika vinklar och ljus kommer nedan:
IMG_20220612_181338.jpg
IMG_20220612_181437.jpg
IMG20220606102941.jpg
IMG20220606102956.jpg
IMG20220606103058.jpg
IMG20220606191607.jpg
IMG20220606191622.jpg
IMG20220606191656.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20211219_110105.jpg
    IMG_20211219_110105.jpg
    289.2 KB · Visningar: 9
Senast redigerad av en moderator:
Topp