• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockhandlare Charlie_1950

Hej alla. Jag är en omega samlare med över 15 vintage omegan och ville förvarna er lite. Har träffat många klockhandlare under min livstid och nyligen stötte jag på X. Första mötet gick smidigt då han lovat mig garanterat returer ifall något inte stämmer. Det blir sedan två möten till där han lovar att skicka kvitto på allt med sin signatur vilket han ännu inte gjort på många av klockorna. Köpte över 60000kr av klockor från honom. Har inte använt dom utan snurrar på dom varje 2 veckor för att hålla dom färska.

En månad senare slutar 5 av dom 12 klockorna jag köpt sluta ticka. När jag kontaktar honom tar han en 180 vändning och säger att klockorna är gamla och att han inte tänker ta tillbaka någonting som han lovat. Dessutom försöker han spegla mig till boven och säger saker som att jag betalade kontanter vilket är jobbigt för honom... Samt att jag är en oseriös handlare.

Väldigt dålig erfarenhet med denna handlare och vill förvarna er alla att vara försiktig med honom så ni inte blir lurade. Fick senare reda på att han är en dömd brottsling och har fuskat myndigheter också... Har någon något tips om vad jag kan göra annat än polisanmäla incidenten?
 
Senast redigerad av en moderator:
Vad heter företaget? Om han inte är medlem här så känns informationen inte så relevant. Om det är ett företag så är det företagsnamn som ska användas, inte hans personliga namn.
 
Första gången jag hör om någon som försöker hålla klockorna "Färska". I övrigt så skriver du ju att du har handlat "Vintage" klockor och att dem gått en månad. Köper man äldre klockor så får man räkna med service och dylika. Jag förstår även han tycker det är jobbigt med 60k betalat kontant. Mitt råd är att du alltid räknar in service kostnad när du köper äldre klockor och nu lämnar in dem till en urmakare som kan gå igenom dem och eventuellt laga dem som behöver det.
 
När jag skrev färska menade jag att man skall använda dom lite då och då så lubrikanten inte stelnar. Problemet här är att han beskrivit sig själv som en klockhandlare samt berättat att dom är nyligen servade och funkar felfritt. Dessutom tog han tillbaka en klocka efter att ha insisterat att den inte skall ha omega emblem men det tänkte jag absolut inte gå på. Om jag inte lägger upp hans namn, hur skall ni då veta ifall han gör det mot er?
 
Oavsett vad som skett mellan er vette sjutton om det är ok att outa namn och personnummer på detta sätt.
Hur skall man då veta vem det är när han använder sig av en pseudonym till man träffat honom. Förstår säkerhetskälen men samtidigt gör han nästan enbart online handel sa han till mig och jag hde turen att bo nära honom så jag gick och träffade honom i person istället
 
Första gången jag hör om någon som försöker hålla klockorna "Färska". I övrigt så skriver du ju att du har handlat "Vintage" klockor och att dem gått en månad. Köper man äldre klockor så får man räkna med service och dylika. Jag förstår även han tycker det är jobbigt med 60k betalat kontant. Mitt råd är att du alltid räknar in service kostnad när du köper äldre klockor och nu lämnar in dem till en urmakare som kan gå igenom dem och eventuellt laga dem som behöver det.
Dessutom har dom inte gått en månad utan jag följde hans tips att röra om dom lite varje månad och det var efter första gången detta hände. När jag skriver till honom vägrar han ta tillbaka grejerna och ljuger om att han inte lovat 90% av grejerna som att jag kan alltid kontakta honom om något gått fel.
 
Vad heter företaget? Om han inte är medlem här så känns informationen inte så relevant. Om det är ett företag så är det företagsnamn som ska användas, inte hans personliga namn.
Han är en privatperson som fifflat myndigheter på miljoner och köpt klockor, han berättade skrytandes att han sitter på över 300 omega, samt 100 tal rolex och breitling. Han säger att han är en försäljare i person men samlare privat ifall staten avslöjar hans skattefusk. Ber vänligt att ni slutar skydda dessa typer
 
Vad heter företaget? Om han inte är medlem här så känns informationen inte så relevant. Om det är ett företag så är det företagsnamn som ska användas, inte hans personliga namn.
Han är en privatperson som fifflat myndigheter på miljoner och köpt klockor, han berättade skrytandes att hn si
OM en moderator tar bort namn od så gör du nog bäst i att inte skriva ut det igen. Detta är inte FB
Alright. Är ny till hemsidan. Men förstår ändå inte hur man kn dölja namnet i detta fall.
 
Han är en privatperson som fifflat myndigheter på miljoner och köpt klockor, han berättade skrytandes att han sitter på över 300 omega, samt 100 tal rolex och breitling. Han säger att han är en försäljare i person men samlare privat ifall staten avslöjar hans skattefusk. Ber vänligt att ni slutar skydda dessa typer
Spelar ingen roll! Alla ska förhålla sig till PUL, det är inte OK att outa namn och personuppgifter. Tradera-alias och företagsnamn är OK.
 
Tillbaka
Topp