• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockköp på eBay

erikalvner

Breitling
Hej!
Är alldeles ny på forumet och innehar lika många klockor som trådstarter - d.v.s. en. Min enda klocka är en gammal guldklocka från Omega i riktigt fint skick, vilket gör att jag så klart är väldigt rädd om den och helst inte vill använda den allt för mycket. Jag är därför intresserad av att införskaffa en något mer hållbar (eller åtminstone vattentät o.s.v.) klocka. Har kollat runt lite, och undrade mest generellt hur man bäst går tillväga för att köpa, då det nog lär bli något japanskt denna gång. Fick upp intresse för en Seiko Alpinist SARB017, och undrade egentligen bara om någon här på forumet har någon erfarenhet av att handla på eBay. Jag är student, och tullavgifterna för en sida som SeiyaJapan skulle göra att den plötsligt flyger ur min budget.
Ser detta okej ur, eller ringer några varningsklockor som jag inte ser?
http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SAR...321106&hash=item3f698d17ca:g:UaIAAOSwgZ1XwAfN

Tack på förhand! :)
 

Dondon

Cartier
Hej,
Jag har en Sarb035 från samma säljare som ligger på Arlanda utrikes sen i onsdags. Räknar med att få den i nästa vecka så kan återkomma om allt funkade som det skulle när jag har den. Köpte dock mobil via en liknande säljare på Irland och den gången fick det helt smärtfritt. Även det låg runt 70% av svenska priset.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Säljaren har många och goda omdömen så det där skulle jag inte oroa mig för. Härlig klocka!
 

KMS

Rolex
Säkert inga problem! Kör med paypal (som förslaget ovan). Enda problemet är om det är något fel på klockan, då blir det helt plötsligt en helt annan grej. Personligen hade jag tittat på något begagnat via forumet.
 

erikalvner

Breitling
Hej,
Jag har en Sarb035 från samma säljare som ligger på Arlanda utrikes sen i onsdags. Räknar med att få den i nästa vecka så kan återkomma om allt funkade som det skulle när jag har den. Köpte dock mobil via en liknande säljare på Irland och den gången fick det helt smärtfritt. Även det låg runt 70% av svenska priset.
Gärna!
Tack alla! Tror jag tar en chans på den ändå :) I värsta fall får jag ju pengarna tillbaka från eBay :)
 

Nr21

Omega
Hej,
Jag har en Sarb035 från samma säljare som ligger på Arlanda utrikes sen i onsdags. Räknar med att få den i nästa vecka så kan återkomma om allt funkade som det skulle när jag har den. Köpte dock mobil via en liknande säljare på Irland och den gången fick det helt smärtfritt. Även det låg runt 70% av svenska priset.
Hur gick det med klockan, var allt ok från säljaren?
 

Dondon

Cartier
Tack för infon, hur lång var leveranstiden?
Det gick snabbt till Arlanda utrikes, där har de tydligen 5 arbetsdagar att få den till ombud vilket de nyttjade. Så PostNL var snabba, kanske 3-4 dagar. PostNord drog ut på det.

Men rörande moms så kan jag posta igen på fredag. Då är det 7 arbetsdagar sen jag hämtaxe ut den.
 
Senast ändrad:

erikalvner

Breitling
Alltså, det där är ju ett riktigt bra pris för den klockan om den är helt tullfri (dvs inom EU). :happyhappy:
Jo, så jag kände också. Beställde den för ca 2 veckor sedan (bor dock i Tyskland, kanske går fortare). Sedan i lördags ligger den på lokala DHL-kontoret, men på grund av min dåliga tyska missuppfattade jag öppettiderna, så hämtar den i morgon! Uppdatering kommer kring moms o.s.v.

Paketet skickades med Nederländsk post, i varje fall.
 

J Carl

Omega
Hej!
Är alldeles ny på forumet och innehar lika många klockor som trådstarter - d.v.s. en. Min enda klocka är en gammal guldklocka från Omega i riktigt fint skick, vilket gör att jag så klart är väldigt rädd om den och helst inte vill använda den allt för mycket. Jag är därför intresserad av att införskaffa en något mer hållbar (eller åtminstone vattentät o.s.v.) klocka. Har kollat runt lite, och undrade mest generellt hur man bäst går tillväga för att köpa, då det nog lär bli något japanskt denna gång. Fick upp intresse för en Seiko Alpinist SARB017, och undrade egentligen bara om någon här på forumet har någon erfarenhet av att handla på eBay. Jag är student, och tullavgifterna för en sida som SeiyaJapan skulle göra att den plötsligt flyger ur min budget.
Ser detta okej ur, eller ringer några varningsklockor som jag inte ser?
http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SAR...321106&hash=item3f698d17ca:g:UaIAAOSwgZ1XwAfN

Tack på förhand! :)

Grattis till klockan. Jag har sagt det många gånger här på forumet och gör det igen : sarb017 kan vara den snyggaste och stiligaste klockan jag sett .
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Jo, så jag kände också. Beställde den för ca 2 veckor sedan (bor dock i Tyskland, kanske går fortare). Sedan i lördags ligger den på lokala DHL-kontoret, men på grund av min dåliga tyska missuppfattade jag öppettiderna, så hämtar den i morgon! Uppdatering kommer kring moms o.s.v.

Paketet skickades med Nederländsk post, i varje fall.
Lägg gärna upp bilder i paketöppningstråden!:)
 

erikalvner

Breitling
Grattis till klockan. Jag har sagt det många gånger här på forumet och gör det igen : sarb017 kan vara den snyggaste och stiligaste klockan jag sett .
Brukar gilla mer "plain" klockor, så att säga, helst med gräddvit/vit urtavla o.s.v. men den här var så sjukt snygg att jag inte kunde motstå den, framför allt med tanke på priset. Trodde dock inte riktigt på alla recensioner jag läst om armbandet som följer med, tänkte att man åtminstone skulle kunna använda det ett tag, men det böjde sig inte alls. Klockan hamnade någon centimeter ovanför armen, så blev en tur till urmakaren också för nytt armband! Kanske skall skaffa något lite roligare i framtiden, originalbandet är ju sjukt snyggt, så något i den stilen. :)
Lq8UUSj.jpg


Lägg gärna upp bilder i paketöppningstråden!:)
Visste inte ens att det fanns en sådan!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kapar tråden. Vad betyder följande? Vilka tillåts ha icke offentliga profiler och hur vet man att det inte är säljaren själv som trissar upp priset?

Skärmavbild 2018-08-26 kl. 18.58.54.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!! Kan någon snälla hjälpa till att reda ut om jag riskerar en blåsning eller inte? Ok, så här är förutsättningarna.
  1. Drömklocka i slitet skick till ett pris som nästan är liiiiite för bra för att vara sant. Ja, jag vet...redan här borde man dra öronen åt sig och lägga ner.
  2. Kort auktion men med en länk till ett ”Köp nu-pris”. Följer man länken hamnar man på eBay Store. Jag hör er, det Är förbannat misstänksamt.
  3. Säljaren erbjuder retur och pengarna tillbaka.
  4. Jag fyllde i på eBay Store och har fått en bekräftelse på mail och en faktura.
  5. Auktionen är dock fortfarande igång på eBay.
  6. Det står att paketet kommer från Tyskland, men säljaren är engelsman och nu har han lagt ner butiken och flyttat till Italien. Haha, JAG VET...det inte bara osar utan bolmar bluff :)
  7. Finns ett telefonnummer men ingen som svarar för tillfället.
  8. Här kommer det som i sammanhanget gör att det sätter griller i mitt huvud att det ändå kan stämma. Säljaren har varit med på eBay sedan 2004, har över 2200 gjorda affärer, 260 positiva omdömen, 1 neutralt och 1 dåligt.
  9. Säljs med "eBay money back guarantee", se bild längst ner
Nedan kommer lite printscreens. Hjäääääääääälp! :heart: @JensBP Du är den jag vet som har gjort köp från de mest vågade delarna av klotet, skulle vara intressant att höra din åsikt :)

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.55.04.png

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.41.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.54.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.48.04.png

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 12.04.07.png
 
Senast ändrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!! Kan någon snälla hjälpa till att reda ut om jag riskerar en blåsning eller inte? Ok, så här är förutsättningarna.

  1. Drömklocka i slitet skick till ett pris som nästan är liiiiite för bra för att vara sant. Ja, jag vet...redan här borde man dra öronen åt sig och lägga ner.
  2. Kort auktion men med en länk till ett ”Köp nu-pris”. Följer man länken hamnar man på eBay Store. Jag hör er, det Är förbannat misstänksamt.
  3. Säljaren erbjuder retur och pengarna tillbaka.
  4. Jag fyllde i på eBay Store och har fått en bekräftelse på mail och en faktura.
  5. Auktionen är dock fortfarande igång på eBay.
  6. Det står att paketet kommer från Tyskland, men säljaren är engelsman och nu har han lagt ner butiken och flyttat till Italien. Haha, JAG VET...det inte bara osar utan bolmar bluff :)
  7. Finns ett telefonnummer men ingen som svarar för tillfället.
  8. Här kommer det som i sammanhanget gör att det sätter griller i mitt huvud att det ändå kan stämma. Säljaren har varit med på eBay sedan 2004, har över 2200 gjorda affärer, 260 positiva omdömen, 1 neutralt och 1 dåligt.
Nedan kommer lite printscreens. Hjäääääääääälp! :heart:

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.55.04.png

Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.41.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.47.54.png
Skärmavbild 2018-10-20 kl. 11.48.04.png
Betalning via banköverföring är ett rätt dåligt tecken men inte en garanti för att det är en bluff. Varför inte Paypal? Har han någon vettig anledning?
 
Topp