• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockkataloger!

Tjena!
Är en kille på 17 år som är grymt intresserad av klockor, undrade om det fanns någon vänlig själ i detta forum som hade några klockkataloger över som inte behöver dem längre? Vill lära mig mer och mer för varje dag så om någon skulle ha kataloger över så tar jag gärna emot:) Kan givetvis betala för frakt om det behövs!
Tack på förhand!

Tjena!
Är en kille på 17 år som är grymt intresserad av klockor, undrade om det fanns någon vänlig själ i detta forum som hade några klockkataloger över som inte behöver dem längre? Vill lära mig mer och mer för varje dag så om någon skulle ha kataloger över så tar jag gärna emot:) Kan givetvis betala för frakt om det behövs!
Tack på förhand!
Kul att det börjas i tonåren!

Är det några specifika klockor du vill lära dig mer om? Tänker du klockor i olika proportioner, verk, fabrikat osv? Specificera gärna så blir det lite enklare att hjälpa dig.

Senast ändrad:
Kul att det börjas vid tonåren!

Är det några specifika klockor du vill lära dig mer om? Tänker du klockor i olika proportioner, verk, fabrik osv? Specificera gärna så blir det lite enklare att hjälpa dig.
Har precis läst boken som Thomas Denke skrev faktiskt så har väll lite koll på läget, kollar mycket videos om de kändare märkena som Rolex, PP, AP osv. Hur som helst så är jag väll mer intresserad av att läsa på mer om de olika märkena, spelar inte så stor roll vilket. Vore ju såklart kul att lära sig mer om historian grundligt osv bakom de kända märkena men vad som är jag tacksam för! Kanske lite torrt svar men jag är som sagt glad för vad som:)

Har precis läst boken som Thomas Denke skrev faktiskt så har väll lite koll på läget, kollar mycket videos om de kändare märkena som Rolex, PP, AP osv. Hur som helst så är jag väll mer intresserad av att läsa på mer om de olika märkena, spelar inte så stor roll vilket. Vore ju såklart kul att lära sig mer om historian grundligt osv bakom de kända märkena men vad som är jag tacksam för! Kanske lite torrt svar men jag är som sagt glad för vad som:)

Väldigt många märken tillhandahåller kataloger gratis via sina hemsidor.

Bara att gå in och be dem skicka ett ex. De flesta har speciella beställningsformulär online för just det.

Tex: https://contact.alange-soehne.com/en/print-publication

Tillbaka
Topp