• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén 17 maj på kaplans nästa lördag....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Där finns det några intressanta klockor, eller hur! Jag har smått börjat kolla på vintage ur, och en röding vore väl inte helt fel, och inte en GMT med pepsi ring heller. Nu finns det chans på att köpa på sig om man vill det på Kvalitetsauktionen 17 maj. Men jag skulle vilja veta lite mer om klockorna som finns på auktionen, vet om att det finns många här inne som sitter på otroligt fina kunskaper och dom skulle vara till mycket stor hjälp här. Jag länkar upp båda klockorna nedan, som om någon vill och har lust, kan ni väl slå ett snabbt getöga på dom innan auktionen börjar.

Lite snabbt såfrån min sida så tycket jag båda klockorna ser OK ut, vad det beträffar tavlan på rödingen så är den kanske bytt?!! Angående GMTn så sitter det väl på en nyare länk än på originalet från 1984, eller är jag ute och cyklar här. Vet om att det finns en tråd om Klockkvalién men fick ingen större respons på den gamla tråden.

Mvh // Af Sjodahl

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1023389

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1033906
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det är ju synd att tavlan är missfärgad på rödingen när så mycket av värdet sitter i just tavlan.
Otroligt snyggt insert. Låter proffsen uttala sig om boett. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Utropspriset på Kaplans är ju "lockpriser", men vad kan man förvänta sig att dessa går på med 20% påslag?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Varför kikar du just på klockkvalitén?

Det kommer bara bli dyrt.



Nja...inte av någon speciell anledning faktiskt, är väl mest en ren tillfällighet att det är vissa klockor som intresserar mig! Kollar man vad man för betala internationellt för dessa klockor, så tror inte jag att det kommer att sticka iväg till några överpriser faktiskt, då dom redan ligger ganska så högt i pris för ett bra exemplar. Var väl mer intresserad att få hjälp om skicket på klockorna, men visst är det bonus ifall någon vet vad man skall betala också någonstans, men det är kanske kan vara svårt ut ifrån några bilder bara.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Där finns det några intressanta klockor, eller hur! Jag har smått börjat kolla på vintage ur, och en röding vore väl inte helt fel, och inte en GMT med pepsi ring heller. Nu finns det chans på att köpa på sig om man vill det på Kvalitetsauktionen 17 maj. Men jag skulle vilja veta lite mer om klockorna som finns på auktionen, vet om att det finns många här inne som sitter på otroligt fina kunskaper och dom skulle vara till mycket stor hjälp här. Jag länkar upp båda klockorna nedan, som om någon vill och har lust, kan ni väl slå ett snabbt getöga på dom innan auktionen börjar.

Lite snabbt såfrån min sida så tycket jag båda klockorna ser OK ut, vad det beträffar tavlan på rödingen så är den kanske bytt?!! Angående GMTn så sitter det väl på en nyare länk än på originalet från 1984, eller är jag ute och cyklar här. Vet om att det finns en tråd om Klockkvalién men fick ingen större respons på den gamla tråden.

Mvh // Af Sjodahl

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1023389

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1033906




Nu kom jag på det själv, varför sitter det en SD länk (93150) på GMTn med ändlänkar från en 16750?! Detta måste väl ändå vara ett ihop plock eller vad tror ni andra, eller släpptes vissa med den kombon.

sen glömde jag att skriva i inlägget att jag visste om missfärgningen på R:ett på rödingen, men det bode väl inte vara något problem att tvätta bort, eller?!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fina kunskaper du har. Tycker att det är oansvarigt av Kaplans att inte upplysa om det.
De är inte överdrivet tydliga i sina beskrivningar när det gäller eventuellt utbytta delar och sånt som ej är original. Tjatade på dem när de la ut Tropic-originalband ihop med HnK-band utan att ange att några var kopior men de sket i det.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Rödingen har för mig nästan ett för högt serie #
för vad som känns ok.

Vill du ha en bra Röding eller en billig???
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hade du velat utveckla ditt argument för en oinvigd så man får chansen att lära sig lite? :)

Röd sub hittar man inom ett visst spann i serienumret. 3,85 milj är i gråzonen. Vissa säger att 3,7 är acceptabelt.....andra upp till 3,9.

Min poäng var mest att här är en ganska risig Röding med en massa skavanker till ett lågt pris......vill man ha det eller en riktigt fin?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vad tror ni om den här: http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1012808
Bubblan ser väldigt konstig ut, på första bilden ser den ut att vara fel centrerad och delar avslagna men på de andra bilderna ser den bra ut. Förutom centreringen då för det är lite svårt att se på den andra bilderna. Är bra sugen på den men det är det där med bubblan bara.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

virrooo

Audemars
2-Faktor
Röd sub hittar man inom ett visst spann i serienumret. 3,85 milj är i gråzonen. Vissa säger att 3,7 är acceptabelt.....andra upp till 3,9.

Min poäng var mest att här är en ganska risig Röding med en massa skavanker till ett lågt pris......vill man ha det eller en riktigt fin?


Innebär det att den skulle kunna vara en fejkad röding? Det är det jag inte förstod och försökte få svar på :)
 

Helvetia

Cartier
Kronografbryggan på V72 ska vara signerad Heuer. Teoretiskt skulle enbart bryggan kunna vara bytt men det är nog mer sannolikt att hela verket bytts, det ser även ganska risigt ut.

En Mk6 Siffert ska ha ett cal 12, inte ett cal 11.

Tackar för varningen! Var sugen på 2446an så jag slapp ge mig ut på djupt vatten på chronotrader alternativt ebay. Nåväl, tillbaka till ritbordet.
 
Topp