• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 november 2015 - Kaplans

Lapo Elkann

Cartier
Haha @masterkiller !
Det var det jag sa om UG divern, den kommer att sticka! Men riktigt så här mycket trodde jag inte med den fulpolerade boetten;
25000 + prov
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2866/vara/1145017
image.jpeg
En fransos som budade på allt som rörde sig....
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
gillade inte visarna och insert men annars var det snygg boett och tavla på den
Väldigt ovanligt att de fortfarande har kvar originalvisarna med den långa minutvisaren som når hela vägen till chapterringen. Missfärgningen känns helt okej även om det var lite synd att sekundvisaren var relumad.

Insert tyckte jag var grymt. Också det är tidskorrekt för klockan.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Menar inget ont om klockan. Jag säger bara att jag tror det är svårt att sälja speedys med orange sekundare för 75k. Jag blir förvånad om detta ska anses som något sorts marknadspris. Jag kan självklart ha fel men jag tycker mig ha sett rätt så många genom åren som haft denna konfiguration. :)

Jag har alltid trott att de oranga visarna var utbytesdelar. Nu verkar de finnas så där men att det ska motivera ett sånt pris känns tokigt. Jag har en 321:a med 2.6m serial så kanske ska jag försöka leta fram en ny visare till den?
 
Topp