• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klocklåda

Rulle

Audemars
tjenis

har tänkt att köpa mig en ny fin klocklåda men frågan är vad man ska titta efter?!

är modalo bra saker?

ser att amazon tar halva priset för dom jämfört med i sverige och nästan hela europa...(alltså ca 1300 )

annars så tas tips gärna emot !

maxgräns ligger väl på kanske 1500

(fast sen är frågan om man kanske bara ska köra på dom man har och köpa en seiko sarb017 istället:nailbiting:?!)
 

Boris Balkan

Fark you!
tjenis

har tänkt att köpa mig en ny fin klocklåda men frågan är vad man ska titta efter?!

är modalo bra saker?

ser att amazon tar halva priset för dom jämfört med i sverige och nästan hela europa...(alltså ca 1300 )

annars så tas tips gärna emot !

maxgräns ligger väl på kanske 1500

(fast sen är frågan om man kanske bara ska köra på dom man har och köpa en seiko sarb017 istället:nailbiting:?!)

Jag har köpte en modalolåda på amazon.uk för tioklockor för just 1300 SEK (den kostar 2500 här). Den kom igår och är sjukt fin. Rekommenderas!
 

Helvetia

Cartier
När jag ser alla tråkiga klocklådor som finns blir jag lite sugen på att starta upp egen produktion. Bara massa tråklackade grejer eller svartmålat därute, som det verkar. Usch
 

Boris Balkan

Fark you!
När jag ser alla tråkiga klocklådor som finns blir jag lite sugen på att starta upp egen produktion. Bara massa tråklackade grejer eller svartmålat därute, som det verkar. Usch

Ett tips när man kommunicerar (och vill sälja) är att koncentrera sig på det det positiva - dvs i det här fallet idén om din egen eventuella produktion. Så berätta nu om din fantastiska produktidé. Vad ska du locka mig med med? En cerise låda?
 

Helvetia

Cartier
Ett tips när man kommunicerar (och vill sälja) är att koncentrera sig på det det positiva - dvs i det här fallet idén om din egen eventuella produktion. Så berätta nu om din fantastiska produktidé. Vad ska du locka mig med med? En cerise låda?

Haha, tack för tipset, men jag försöker inte sälja in någonting. Det här är ju ett forum för att ventilera ganska subjektiva åsikter kring klockrelaterat. De flesta klocklådorna ute på marknaden är inte i min smak helt enkelt. Ofta ser det ut som man försöker få en låda att se "lyxig" ut med rätt dåliga material. Den där gamla smyckesskrin-looken kräver exklusiva träslag för att funka. Och den mattsvarta looken är bara tråkig. Tror mig dock ha sett en säljare på ett av de internationella forumen som gör snygga lådor där han låter trä vara trä.

Jag återkommer med en fantastisk sälj-pitch om jag en dag skulle få för mig att faktiskt ta fram en produkt. Lovar också att isåfall göra en limiterad variant i cerise bara för dig ;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Själv vore jag nöjd med en välbyggd låda UTAN glaslock. Har ännu inte hittat någon. Eller jo, en men där svarade dom inte på mail.
Tips?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Fick hem en låda med plats för 8 klockor förra veckan. Beställde den från Rainer i Tyskland. Tycker att man får riktigt bra kvalitet för priset man betalar. Känns gedigna och välbyggda rakt igenom.
Rainer är smidig att göra affär med så kan varmt rekommendera honom.

u2e3evyd.jpg


Mvh
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Fick hem en låda med plats för 8 klockor förra veckan. Beställde den från Rainer i Tyskland. Tycker att man får riktigt bra kvalitet för priset man betalar. Känns gedigna och välbyggda rakt igenom.
Rainer är smidig att göra affär med så kan varmt rekommendera honom.

u2e3evyd.jpg

Kanske får bli en order av honom då. Inget glaslock! :cigar:
Mvh
 

Martinuz

Omega
Jag har köpte en modalolåda på amazon.uk för tioklockor för just 1300 SEK (den kostar 2500 här). Den kom igår och är sjukt fin. Rekommenderas!
Hej!
Vet att det är längesen det var aktivitet på den här tråden, men gör ett försök.
Ni som köpt Modalo-winders via Amazon.co/uk, hur blev det med strömförsörjningen? De har väl andra "uttag" i Tyskland/England? Eller levererades dem med svenskt "plugg"?
Är ju rätt stor prisskillnad om man jämför med priserna här i Sverige, både i butik o på nätet:)
 

Mattan

Panerai
Köpte en likadan av rainer, rekommenderas både för små och stora klockor. På något sätt ser klockorna ännu snyggare ut i en sådan box:cool:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dulwich köpt via amazon. Bra kvalitet och praktisk förvaring av band och diverse småprylar i den utdragbara lådan.
wk3hXNr.jpg

no2bP8i.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Hej!
Vet att det är längesen det var aktivitet på den här tråden, men gör ett försök.
Ni som köpt Modalo-winders via Amazon.co/uk, hur blev det med strömförsörjningen? De har väl andra "uttag" i Tyskland/England? Eller levererades dem med svenskt "plugg"?
Är ju rätt stor prisskillnad om man jämför med priserna här i Sverige, både i butik o på nätet:)

Ja kan tyvärr inte ge input på winderköp från amazon.co.uk. Lådan jag köpte är utan winder.
 
Topp