• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklådan ekar tom. Vad göra för 50k?

Makkanxd

Rolex
Tjena vänner!

Har nu den senaste tiden lyckas sålt i stort sett hela min samling och har nu endast min Oris Aquis kvar. Jag går i tankarna om att köpa nya saker men vet inte riktigt vad. Jag har en budget på 50k ( gärna mindre :p ) och brukar mest gilla sportmodeller. Tanken är väl att köpa 1 lite finare eller 3 billigare ( då 2 sport och en dressare) De modeller jag har kollat mest på är :

Smp quartz (10k ish)
Smp chrono (15k ish)
Tudor pelagos (25k alt 40 ny)
Moonwatch (20-30k)
Breitling superoecean steelfish (15k)
Breitling Avanger II seawolf (22k)
Rolex Explorer II ( 35k)
Omega Po (20-30k)

Jag är en 21 årig student som vill ha en klocka/klockor jag kan bära till skolan men också till vardags i hemmet.
Hur hade ni spenderat era cash ? Eller hade ni köpt något helt annat? Kom gärna med tips och tankar :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag hade försökt hitta en trevlig Tudor snowflake :)
Av de i din lista så kanske moonwatch :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hade gått på bara en klocka, som t e x en Rolex 14060 eller en 16610, och använt Orisen som beater.
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
image.jpeg

Eller stretcha lite och kör på en 114060
image.jpeg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Instämmer med de som tidigare föreslagit Explorer II sen hade jag låtit resterande pengar bli grundplåt till en Speedmaster Professional.
Lycka till med ditt val!
 

Schildfat

Cartier
Köp en 16610 tycker jag, en pålitlig klocka som passar utmärkt till alla tillfällen och kläder!

EDIT: Oj den fanns inte med på listan, röstar då på Exp2 !
 

Subby

Rolex
Tjena vänner!

Har nu den senaste tiden lyckas sålt i stort sett hela min samling och har nu endast min Oris Aquis kvar. Jag går i tankarna om att köpa nya saker men vet inte riktigt vad. Jag har en budget på 50k ( gärna mindre :p ) och brukar mest gilla sportmodeller. Tanken är väl att köpa 1 lite finare eller 3 billigare ( då 2 sport och en dressare) De modeller jag har kollat mest på är :

Smp quartz (10k ish)
Smp chrono (15k ish)
Tudor pelagos (25k alt 40 ny)
Moonwatch (20-30k)
Breitling superoecean steelfish (15k)
Breitling Avanger II seawolf (22k)
Rolex Explorer II ( 35k)
Omega Po (20-30k)

Jag är en 21 årig student som vill ha en klocka/klockor jag kan bära till skolan men också till vardags i hemmet.
Hur hade ni spenderat era cash ? Eller hade ni köpt något helt annat? Kom gärna med tips och tankar :)

Köp en 16570 med resten köper du en speedmaster :)
 

Jonaz

Rolex
Vit 216570 om du skall köpa en klocka för hela pengen. Annars pelagos och speedy i kombo, grym kombination!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har du handled nog för en Pelagos, och orken att vänta en stund till på sparande hade jag köpt den och Explorer2an på 39mm. ExplorerN för att det är kul att ha en rolex och för att den är väldigt mångsidig. Pelagosen i ren avundsjuka för att jag själv skulle vilja ha en, men inte kan pga storleken..
 
Topp