• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklådor - vilken har Ni?

Kson

Patek
2-Faktor
Ska köpa en klocklåda vilken ska jag välja? Kommer ha runt 10 klockor i den? Visa vilken låda Ni har? Bilder är trevligt : )

Tack!!

/ K
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klocklådor - vilken har Ni?

Kör på hemmagjord lågbudget-förvaring i en teakbyrå...
(Gammal bild med sålda klockor :) )

4_zpsaf38f6ac.jpg


IMG_1907_zps12e38180.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Klocklådor - vilken har Ni?

Camo00 skrev:
Kör på hemmagjord lågbudget-förvaring i en teakbyrå...
(Gammal bild med sålda klockor :) )

4_zpsaf38f6ac.jpg


IMG_1907_zps12e38180.jpg


Du ska veta att det är tack vare dig jag vill ha en låda! Köpte en låda på Ikea och tänkte göra en själv som du gjort. Men min såg ut som skit!! Har hittat en sida som säljer lådor klockson.se. Det finns några men tänkte att de måste finnas fler : )
 
Kson skrev:
Desmond_Malone skrev:
Kson skrev:
Ska köpa en klocklåda vilken ska jag välja? Kommer ha runt 10 klockor i den? Visa vilken låda Ni har? Bilder är trevligt : )

Tack!!

/ K

Perfekt tråd är på jakt själv!
Posta bilder nu!
Mvh
Anders P


Gott!! Vad får din låda kosta? Min hoppas jag inte blir dyrare än 2k : )

Försöker hålla ner kostnaden på lådan så mycket det går, tänkte skaffa en winder samtidigt

Mvh
Anders P
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Bilder efterfrågades, så jag klippte några snabba (bortse gärna från hur grisiga alla klockor är :D)

Ordentliga gångjärn, känns bra.
3gGz2.jpg


Låda med plats för alla band och grejer
M5LRS.jpg


Gott om utrymme, inga klockor slår i varandra eller i glaset när lådan är stängd
b8pbB.jpg


Väl tilltagna kuddar, hade dock varit skönt om de gick att justera, Explorern sitter ganska tajt
FPpPW.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Bingoraalf skrev:
Väl tilltagna kuddar, hade dock varit skönt om de gick att justera, Explorern sitter ganska tajt
FPpPW.jpg

Jag har samma problem med mina. Det hade varit mer praktiskt om man inte hade så smala handleder. ;-)

Mina är dock i sammet och mjuka vilket gör att de ger med sig lite. Tyvärr inte tillräckligt för att det ska fungera med mina länkar som ligger runt 16,5cm. Får väl leta efter kuddar anpassade för damerna...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Varför inte köpa en låda och winder i ett? Kolla www.acetimer.com

Jag har den högblank-svarta boxen med display, som tar 9 klockor varav 4 på winder. Kvalitén är bra, gjord i trä, väger typ 5kg, strömbrytarna har skön känsla och de två separata motorerna är tysta och går att ställa in var för sig i 5 eller 6 olika program. Har haft min i 6 veckor och den fungerar hittills utmärkt.

Frakten gick på typ 3-400 spänn och tullen tog 250 spänn. Bra kommunikation med säljaren också!
Rekommenderas starkt.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klocklådor - vilken har Ni?

Kson skrev:
Du ska veta att det är tack vare dig jag vill ha en låda! Köpte en låda på Ikea och tänkte göra en själv som du gjort. Men min såg ut som skit!! Har hittat en sida som säljer lådor klockson.se. Det finns några men tänkte att de måste finnas fler : )

Haha, det värmde!! Tackar! :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Klocklådor - vilken har Ni?

Camo00 skrev:
Kson skrev:
Du ska veta att det är tack vare dig jag vill ha en låda! Köpte en låda på Ikea och tänkte göra en själv som du gjort. Men min såg ut som skit!! Har hittat en sida som säljer lådor klockson.se. Det finns några men tänkte att de måste finnas fler : )

Haha, det värmde!! Tackar! :)

De är lugnt : ) Hade tänkt ut en bild på hur min låda skulle sätt ut men som sagt det blev inte alls bra haha!
 
Fick en Modalo "watch winder" i födelsedagspresent för en tid sedan. Den har "winder-plats" för fyra klockor och dessutom plats för ytterligare fem klockor. Hyffsat tyst och lagom för stor för mig. Tre kvarts och fyra mekaniska samsas just nu så jag har plats för några impulsköp till ;-)
 

Bilagor

  • iPhone 9709.jpg
    iPhone 9709.jpg
    227.8 KB · Visningar: 834

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Modalo även för min del. Tycker dock att den börjat låta en hel del. Innehållet i boxen har dock bytt ägare. Bilden togs när jag blev medlem här. :)

ramavu7u.jpg
 

max

Dancing Queen
Ekmikael skrev:
Modalo även för min del. Tycker dock att den börjat låta en hel del. Innehållet i boxen har dock bytt ägare. Bilden togs när jag blev medlem här. :)

Har en likadan, låter också en del men står i en garderob med timer så den går bara på dan på vardagar och helgnätter. En vacker dag ska jag öppna och tilläggsisolera den.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
max skrev:
Ekmikael skrev:
Modalo även för min del. Tycker dock att den börjat låta en hel del. Innehållet i boxen har dock bytt ägare. Bilden togs när jag blev medlem här. :)

Har en likadan, låter också en del men står i en garderob med timer så den går bara på dan på vardagar och helgnätter. En vacker dag ska jag öppna och tilläggsisolera den.

Där sa du något. Kan va värt att se om man kan isolera den. :) Har tidigare bytt remmar och motorer i min. Måste ha åkt på ett måndagsexemplar.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Här har jag ett hett tips!!!!
Köp denna http://www.conrad.se/websale7/?wsid=848 ... 4ecc76b526
Det är fraktfritt över 1000kr och om du använder rabattkod jag skriver här nedan får du den 150kr billigare.
Alltså får du den för endast 1175 SEK
Rabbatkod - GVSW1587HYTR3697

Äger inte en själv men sugen på att kanske göra en beställning.

Edit: Fuck såg nu att det står ''Tyvärr kan du inte beställa än, eftersom minimivärdet på beställningen 1.999:00 SEK inte har uppnåtts än.''
 

max

Dancing Queen
Vintage92 skrev:
Här har jag ett hett tips!!!!
Köp denna http://www.conrad.se/websale7/?wsid=848 ... 4ecc76b526
Det är fraktfritt över 1000kr och om du använder rabattkod jag skriver här nedan får du den 150kr billigare.
Alltså får du den för endast 1175 SEK
Rabbatkod - GVSW1587HYTR3697

Äger inte en själv men sugen på att kanske göra en beställning.'
Kanon, man kan även få paketpris med ett exklusivt automatiskt sport-chrono-ur från sea-gull som imponerar tack vare den mulifunktionella displayen! ;)
 
Topp