• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocklös i väntans tider

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Just nu är det två dagar innan Julafton och jag är en sisådär sju år gammal pojke och mycket spänd av förväntan. Har sålt av alla klockor samt en del godbitar ur min vinylsamling och har med hjälp av Spencer66 lyckats få tag i en för mig fantastisk och möglig 1675 från 1978. Slänger upp lite bilder från Shear. Ny GMT-visare är också fixat samt några nya band från Singular som för övrigt är en hyvens kille.

1675f.jpg

1675.jpg

1675b.jpg

1675c.jpg

1675d.jpg

Måste säga att den här Spencer66 är en sanslöst schysst man! Tack som fan för all hjälp! :D

Mvh

//LongCon

Clean och fin tavla. Kul att ni löst gmt-visaren.

Jag hade bytt till ett lite mer crisp insert men jag har full förståelse om inte alla håller med. Är du nyfiken och bor i Stockholm så kan du få testa ett när du väl fått klockan. Tror jag har ett perfekt inlägg för den klockan till övers. ;)

Grattis till en fin klassiker.

riktigt fin! ledsen om jag varit oklar ang. min datejust. verkar som hjärtat fortfarande bultar för den och får därför stanna. Lovar att höra av mig om jag ändrar mig (med ett mer resonibelt pris ;) )

You can't beat the feeling - paketöppning. :) Gratulerar i förskott, suktar efter handledsskott...kul att du vågat ge upp flera för en....:)

Fabian skrev:
riktigt fin! ledsen om jag varit oklar ang. min datejust. verkar som hjärtat fortfarande bultar för den och får därför stanna. Lovar att höra av mig om jag ändrar mig (med ett mer resonibelt pris ;) )

Oouups. Ditt Alias är väldigt likt en annan person här på forumet. Ber om ursäkt om jag råkat kladda i tråden.

Jag får säga att jag kan relatera till dina känslor just nu. Sålde av ett par klockor för tre veckor sedan och har varit klocklös ända sedan dess.

Nu sitter jag här och väntar på en 16710 som är beställd, kanske inte ens i närheten av möglighet eller samma vintage-anda som din klocka andas men ändock en GMT :). Hoppas du blir riktigt nöjd med klockan.

Grattis!

Riktigt grym!! Är sjukt avis, sneglar själv på en GMT, men får se hur långt tid det tar :p :)

Tack allihopa!

Per skrev:
Clean och fin tavla. Kul att ni löst gmt-visaren.

Jag hade bytt till ett lite mer crisp insert men jag har full förståelse om inte alla håller med. Är du nyfiken och bor i Stockholm så kan du få testa ett när du väl fått klockan. Tror jag har ett perfekt inlägg för den klockan till övers. ;)

Grattis till en fin klassiker.

Tack så mycket! :) Jag är helt kär i denna insert, men tack för erbjudandet!

Joachim skrev:
Låt visaren vara kvar:) vilken skönhet grattis!!!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skhålla den så orörd som möjligt men en hel visare vill jag nog allt ha.

Spencer66 skrev:
Grattis till första finklockan, ingen samling är komplett utan en GMT! Helst då plexi :D

Tack än en gång! :D

theargonaut skrev:
Kul att du hittade något annat som passade till slut! Grattis!

Nästan lika fin som en flinga va? ;)

Scaramanga skrev:
Vilken vacker pjäs :eek: :D Den där tänker du väl låta vara orörd?

Japp! :)

aleksi skrev:
nice! får man fråga vart du köpte den?

Klockan är från Andrew Shear.

theargonaut skrev:

Hahaha... nästan, men du kommer vilja ha en Flinga så småningom ;) Stod faktiskt mellan en sån och en flinga för mig. Det blev flingan då den är lite coolare, ser lite midre ut på min smala handled, iochmed att den har ett "smalare" insert, dvs. vridringskransen på subben är lite mer vinklad och bredare (ger lite mer snyggt lagom bling). Pepsi kan vara fräscht, kul och somrigt, men inte så elegant (dressigt), så ett enfärgat solblekt insert passar bättre för mig som OWG. Flingan var även billigare och enklare att hitta från mitt födelseår. Hursomhelst... Grym dinka du kommer ha, nu gäller det bara att jaga rätt i en rasslig jubileelänk!

theargonaut skrev:
theargonaut skrev:

Hahaha... nästan, men du kommer vilja ha en Flinga så småningom ;) Stod faktiskt mellan en sån och en flinga för mig. Det blev flingan då den är lite coolare, ser lite midre ut på min smala handled, iochmed att den har ett "smalare" insert, dvs. vridringskransen på subben är lite mer vinklad och bredare (ger lite mer snyggt lagom bling). Pepsi kan vara fräscht, kul och somrigt, men inte så elegant (dressigt), så ett enfärgat solblekt insert passar bättre för mig som OWG. Flingan var även billigare och enklare att hitta från mitt födelseår. Hursomhelst... Grym dinka du kommer ha, nu gäller det bara att jaga rätt i en rasslig jubileelänk!

Kommer nog ta ett tag innan jag känner att jag har råd med en länk. Tänker nog prioritera en service före. Jubilee eller Oyster kan man ju också fundera över. Dröjer ännu längre innan jag köper fler klockor
ooch då blir det nog ingen flinga även dom är sjuukt coola! :)

Aaah, denna ljuva/fruktansvärda väntan. Hoppas du blir nöjd och att det var värt det.

Ok, nu är den här! Fedex kom som planerat på utsatt tid. Jag är så jävla nöjd. Från barnsben har jag varit en antik, vintage och designnörd, klocknörderiet kom senare. Med en förkärlek för patina i grunden måste jag säga att jag verkligen hittat hem med detta ur! :)

Jag skiter i bilder på lådan och kör rakt på sak. Tyvärr har jag endast ett lila Zulu hemma men det får duga då länge.

IMAG1622.jpg

IMAG1609.jpg

IMAG1620.jpg

IMAG1606.jpg

@Spencer66 tack än en gång för din hjälp! Är mycket tacksam!

Fast det bästa är att både svart, pepsi och coke inlägg följde med. Det kombinerat med länk och en bunt natoband ger det valmöjligheter.

Stort grattis. Rolex 1675 är en klassiker. Min absoluta favoritrolle men då är jag också ganska färgad av valet. ;)

Det är en väldigt bra allrounder som är både sportig och går bra till dressat iom den är tunn och fin.

Rossi skrev:
Fast det bästa är att både svart, pepsi och coke inlägg följde med. Det kombinerat med länk och en bunt natoband ger det valmöjligheter.
Rossi skrev:

Fan det är inte dumt! Önskar jag hade en länk med men det får vänta.

Per skrev:
Stort grattis. Rolex 1675 är en klassiker. Min absoluta favoritrolle men då är jag också ganska färgad av valet. ;)

Det är en väldigt bra allrounder som är både sportig och går bra till dressat iom den är tunn och fin.

Tack! Som jag förstått det har jag även dig att tacka för hjälpen! Tack! :)

Inte nog med att fedex höll sina tider, nu kollade jag postlådan och där ligger det tilltänkte zulut från Singular. Bra där!

IMAG1624.jpg

Tycker det passar som hand i handske. Mjukt, skönt och följsamt är det också!

Tillbaka
Topp