• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockletande i Kuala Lumpur

Dr.Glas

Basic
2-Faktor
Jag och familjen tillbringade några dagar i Kuala Lumpur nyligen, och jag hade rätt gott om tid att besöka olika klockförsäljare. Jag hade gjort en del research innan resan på vart jag borde åka för att hitta äldre klockor. För den som är intresserad av nyare klockor finns Rolex, Pateke, Hublot, Tudor, Omega m.fl. AD i de centrala galleriorna. I gallerian vid Times square finns också flertalet handlare som ägnar sig åt nyare Rolexmodeller.
Är man intresserad av vintage hittade jag 2 områden som kan vara värda ett besök. I köpcentret AMCORP MALL, finns flera klockbutiker, varav några har en del vintage. På helger fram till kl 17 finns det också en loppis i galleriean med flera klockförsäljare som har vintage, men inte några finare eller dyrare klockor. Jag missade dessvärre loppisen.
Jag postar lite bilder nedan på klockor jag tittade på i AMCORP.
I ett annat köpcenter, Bangsor village II, finns en vintagebutik, Passion (klicka för länk), som har en del fina klockor, inte alla är till salu dock. Samma ägare har en systerbutik i Singapore, med lite bättre utbud.
Det verkar som mycket av klockförsäljningen dessa dagar har flyttat ut från butiker, och bedrivs på Instagram, WhatsApp och Telegram. Det finns många kanaler där nyare klockor och vintage läggs upp till försäljning kontinuerligt. Det är högt och lågt, en del seriösa säljare, men också de som inte är så nogräknade och säljer en del skräp.
Jag kan nog inte rekommendera någon att åka till Kualal Lumpur endast för att titta på klockor, i alla fall inte om man i huvudsak är intresserad av vintage, men om man ändå är där kan det vara värt att ta en taxitur, framförallt till Amcorp mall. Om någon ska dit och vill ha mer information är ni välkomna att höra av er på PM. 1000037637.jpg 1000037638.jpg 1000037630.jpg 1000037628.jpg 1000037626.jpg 1000037620.jpg 1000037617.jpg 1000037605.jpg 1000037275.jpg 1000037082.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp