• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockleverans från UPS levererad till granne utan tillåtelse?

Vantheman

Basic
Blev förvånad när jag väntat ett paket från Cartier (En klocka). Jag är Påväg norrut och paketet skulle anlända idag, jag har meddelat dem om att jag inte är hemma och fått klart att den skulle gå till ett ombud om ingen annan var hemma.

Jag fick ett samtal som jag ej kunde ta & ringde upp numret en halvtimma senare, visade sig att det var UPS som hade levererat paketet utan min tillåtelse till en granne (turligt nog är hon en härlig tant). Kunde lika gärna varit vem som helst annars som tog emot den, är detta verkligen okej av UPS?

Kan dem ge paketet till en granne som bor länge bort för att inte jag eller någon annan i hushållet är hemma, när jag inte godkänt det?

Hände mig med för några år sedan.
UPS lämnade en helt ny Tudor BB till en granne jag inte kom överens med.
Saken var inte bättre än att jag var i Tyskland vid tillfället.
Fick skicka min Far att åka hem till granne och hämta klockan.
Sjukt dåligt av UPS!

Hände mig med för några år sedan.
UPS lämnade en helt ny Tudor BB till en granne jag inte kom överens med.
Saken var inte bättre än att jag var i Tyskland vid tillfället.
Fick skicka min Far att åka hem till granne och hämta klockan.
Sjukt dåligt av UPS!
Är det så? Men hur tänker dem egentligen, tur att det gick bra för dig, och för mig, min är hemma nu. Kunde lika gärna varit fel granne som tog emot den.. pratade du med dem?

Här hade vi nyligen samma sak, nästan. Här lämnade de bara paketet.

Märkligt beteende... en vacker dag hamnar det i fel händer och UPS blir illa tvungna att lätta på lädret

Hänt mig två gånger med samma budfirma. Måste dock varit snart 10 år sen nu. Granngubben knackade surt på dörren när jag var hemma igen och var djupt besvärad över att han skulle ränna mina ärenden utan ersättning.

Tillbaka
Topp