• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken DU inte gillar...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Allt från Rolex, speciellt Submariner 116610 LN som sitter på min arm, usch och fy! Har hela mitt liv längtat efter en Hugo Boss klocka men frugan tvingade mig att köpa en Rolex, hon sa något om att det inte är ok att köpa klockor från kostym och parfymtillverkare.
Hehe.. Skön ironi.. :)
 
Jag har också svårt för Panerai, dels p.g.a. den säregna designen som jag aldrig tyckt om och dels p.g.a lite märkliga lanseringar där Panerai-skandalen (det var väl ett omoddat och odekorerat ETA/Unitas i elabore-utförande i en klocka för säkert runt 50k om jag minns rätt) visat att Panerai-cheferna kan vara häpnadsväckande omdömeslösa. Sedan finns ju alla fulmärken som Theorema et al. som jag inte ens skulle kunna bära om jag fick betalt för det. :facepalm:

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Panerai och Breguet för båda var döda tillverkare där företag köpte varumärket och sedan låtsas att det fins en lång tradition. Jävla snyltare..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Panerai, men de växer ju fler jag ser. 47mm är dock bara löjligt.

Corum - Designers på droger?
Chopard - Trökiga
Hublot - Ser ut som fula G-shocks.
 

JayJay

Rolex
Nu har jag funderat en stund och därmed skalat ner en uppsjö alternativ till två.

Breitling - finns dock en del äldre som jag skulle kunna tänka mig att köpa.

Hublot - Har inte sett en enda klocka från dem som gjort mig intresserad. Dessutom känns dom allmänt smaklösa.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Ser de inte ut som leksaker?

Beror ju på vilken modell,

RichardMille_RM036_Front_LG.jpg
 

AgE

Omega
Lite förvånad över hur många som nämner AP. Visst, ROO är ju styggelser i nästan samma klass som Hublot, det drar ju ner helheten enormt, och exempelvis PP gör ju överlag mycket cleanare och snyggare kostymare i lyxsegmentet. Men hur kan man hata på det här mästerverket?
LjfjP43.jpg


Tyckte iofs själv att RO var rätt ful första gången jag såg den, men den har växt enormt på mig (särskilt på läderband istället för länk). Graal-status numera, har tyvärr känslan av att den kommer vara väl stor även i 39 mm.

För egen del är det bl.a. följande märken som med 100 % säkerhet aldrig kommer hamna på handleden:
Hublot - ser bara förjävliga ut. Allihop.
Breitling - har svårt för den där flashiga/blaffiga stilen som många Breitlings har, och extremt svårt för plottriga tavlor. Med detta sagt finns det väl en eller annan modell som ser rätt bra ut - superocean heritage är den jag spontant kommer att tänka på.
Cartier - ogillar fyrkantiga klockor, blir inte bättre med romerska siffror. Designen känns överlag daterad snarare än klassisk.
 

becos78

Breitling
Favre Leuba, men bara pga av de klockor som köps på Ebay från Indien, dåligt renoverade tavlor och verken är i så dåligt skick och skruvskallarna är så kraftigt nedslipade.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Känns egentligen trist att såga något som andra gillar - men here goes!

Är inne på samma spår som andra innan - här är klockor som jag inte gillar för att de helt enkelt är fula:

Breitling, har väldigt svårt för deras rätt ofta plottriga stil, tex TT chronomater. De ser väldigt billiga ut
breitling-chronomat-windrider-watches.jpg


P1200154.jpg


Ulysses Nardin... rätt skumma prylar oftast...
ULYSSE%2BNARDIN%2BMonaco%2BLE%2B02.jpg

ulysses-nardin-monaco-diver.jpg



Graham - va fan är det med kronsskyddet???
watchcity_020509.jpg



Corum - lite väl spexiga för att komma undan med de priserna
corum-admiral-s-cup-tides-48-watch.jpg



Sen behöver jag inte ens nämna skräp som Michael Kors och liknande dynga...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Att Breitling kan vara plottriga köper jag, men ser billiga ut? Sällan är väl detaljarbetet så gott som på en Breitling.
 

Weberg

Audemars
Alla fräsiga modemärken, typ Armani, Boss, Calvin Klein och - värst av alla - Gant.
Fick en Gant i present för ett par år sedan använde den vid kanske två, tre tillfällen, mest för att armbandet matchade kostymen. Under dessa tillfällen lossnade sekundvisaren och batteriet var helt slut efter några månader. Jag kostade på den ett nytt batteri och la den i en låda. När jag skulle ge bort klockan till en yngre släkting, ett par månader senare, var batteriet dött igen och klockan hade stannat... igen. :facepalm:
 
Topp