• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken man ändrat åsikter om...

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Omega och Breitling i vardera riktning. Omega har gått från intressant till stendött (förutom vintage Speedy som står på önskelistan) och Breitling från stendött till intressant (åtminstone vissa modeller).

Guldklockor, såväl helguld som TT. För 5 år sedan tyckte jag det var fult och smaklöst. I dag skitsnyggt och smakfullt :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Omega och Breitling i vardera riktning. Omega har gått från intressant till stendött (förutom vintage Speedy som står på önskelistan) och Breitling från stendött till intressant (åtminstone vissa modeller)

Typ samma.. dock fungerar nya Speedys med plexi och ett par Aqua Terras för mig.

Hublot har jag börjat tycka är lite roliga också.. (De flesta är fortfarande hemska)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Rolex (och då sub), tyckte den var liten och tråkig. Idag, eller rättare sagt för några år sedan efter att ha provat en, är det ju snarare den perfekta dinkan i de flesta avseenden.
 

MBx

Cartier
Breitling, för 10 år sen fnös jag pizzabagarklocka, nu ser jag konsistens i formerna, historisk betydelse o robusta verk, har dock inte ägt nån än...

Vulcain, förr: fult namn, ett i mängden av 300 ointressanta tredje-nivå schweiziska fabrikat.
Nu: Cricket=världens bästa klocka, buren av fler presidenter än DD och tuffare äventyrare än Exp1, i samma klocka... med den bästa komplikationen...

Har inte haft någon åsikt om Vulcain Cricket tidigare men nu är jag förälskad. :happyhappy: Uppsatt upp på önskelistan.
 

Jonaz

Rolex
Tag heuer, ifrån att vara ett fan till att rata allt nytt. Bortsett min Monaco då... ;)


iPhone | Tapatalk
 

Oddset

Cartier
Dissade förr juvelmärkena Cartier, Chopard och Bulgari. Idag kan jag mer om klockorna och historiken, så nu vet jag bättre. Respekt!
Införskaffat både Cartier och Bulgari sedan dess.
image.jpg

Kan du utveckla vad som gjorde att du ändrade dig? Har själv alltid gillat Cartier Santos, men har aldrig slagit till...
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Rolex i början när intresset satt igång var ett stort nej, var helt såld på planet ocean och SMP...fortfarande ett fan av planet ocean dock:)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Breitling, för 10 år sen fnös jag pizzabagarklocka, nu ser jag konsistens i formerna, historisk betydelse o robusta verk, har dock inte ägt nån än...

Vulcain, förr: fult namn, ett i mängden av 300 ointressanta tredje-nivå schweiziska fabrikat.
Nu: Cricket=världens bästa klocka, buren av fler presidenter än DD och tuffare äventyrare än Exp1, i samma klocka... med den bästa komplikationen...
+1 på Breitling. Gillar dom mer och mer. Inte alla, men många :)


Skickas från min iPhone
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Bretling, till det sämre. Visst är Navitimern kul och Emergency klockorna fyller faktiskt en ganska viktig funktion för till exempel fritidspiloter, seglar och då personer bevisligen har blivit räddade tack vare sina emergencyklockor så har de ju uppenbarligen gjort något bra. Men en eller två vettiga modeller räddar inte hela företaget.
Jag tror jag måste skaffa mig en emergency...

Ett företag som har vuxit i mina ögon är Vostok. Galet roliga klockor med inhouse verk för en billig penning. Förstår inte varför det inte är fler som kör Vostok.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Rolex. Inledningsvis tyckte jag Rolex var överskattat och svindyrt. Dessutom hatade jag datumbubblan som finns på de flesta modeller. Plus att jag förknippade Rolex med en typ av människor som jag har svårt för och inte ville bli kopplad till.

Men allt det där får man ju äta upp när man själv skaffar en.

Vet att grafen inte är vetenskaplig etc etc men den är rolig och jag tror att många känner igen sig...

Photo 2014-02-16 23 31 56.png
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kan du utveckla vad som gjorde att du ändrade dig? Har själv alltid gillat Cartier Santos, men har aldrig slagit till...
Att intressera sig för en Santos är väl det minsta problemet. Cartier är ju en gammal klocktillverkare med anor och Santosen är kanske den första armbandsklockan för män.
Läs Singular artikel i Manolo;
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20111103/klockvarldens-25-klassiker-cartier-santos

Eller i Monochrome;
http://monochrome-watches.com/worlds-first-pilots-watch-cartier-santos-1904/
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Breitling fast clockwise! När jag var yngre så älskade jag Breitling! En av mina första riktiga klockor var en Breitling Chronomat som jag diggar lika mycket fortfarande. Tanken var väl att jag skulle ha massor av Breitling klockor i samlingen.

Jag gillar Breitling som sagt fortfarande, och respekterar Breitling som märke och alla som bär dom. Men efter det att köpt på mig min första Rolex så gick jag tyvärr förlorad till just ovannämnt märke.

Men, jag säger men...jag skulle helt klart kunna köpa på mig en Breitling idag, för jag gillar fortfarande märket.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
1. Breitling med SO OCH SOH modellerna. Vill ha!:)
2. Rolex. Från "dyra" ingenting för mig till stora drömmen. (Visste helt enkelt inte bättre ;) )
3. AP. Från att inte förstå mig på alla kantiga boeter till att dregla över royal oak offshore:D
 
Topp