• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?

carlanton

Audemars
Jag tycker att färgerna är ganska kul. Jag tror att det blir mer av en älska eller hata-grej när man ser den på bild. I verkligheten tänker man inte jättemycket på det, eftersom att klockan är ganska liten. Men den gjordes ju i en fegisvariant också:

5548d1143403786-fs-zenith-el-primero-rainbow-flyback-zenith3.jpg


Jag vet inte exakt årtal på min, men troligtvis 2001.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
carlanton skrev:
Jag tycker att färgerna är ganska kul. Jag tror att det blir mer av en älska eller hata-grej när man ser den på bild. I verkligheten tänker man inte jättemycket på det, eftersom att klockan är ganska liten. Men den gjordes ju i en fegisvariant också:

5548d1143403786-fs-zenith-el-primero-rainbow-flyback-zenith3.jpg


Jag vet inte exakt årtal på min, men troligtvis 2001.

Har tittat klämt och provat Rainbow och den flyger inte. Den där är däremot fin!
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Re: Klockmärken på forumet - nästan endast Rolex & Omega?

Haha ändrar till "kör tyskt", då stämmer det. Trodde bara det var barn som trodde att hastighetsmätaren visade hur snabbt en bil går :)
 

ace

Cartier
I min nuvarande samling ingår Rolex, Omega, Tag Heuer, Seiko, Eterna, Alpina, Doxa, Tissot. Har även haft Zenith och Breitling.

Tror att en hel del här inne liksom mig själv har en större samling men på något sätt blir det oftast trådar om Rolex, Omega och Seiko lik förbaskat :)

Du kan väl som nybliven forummedlem ta tag i saken och leverera andra trådar? :)

Välkommen!

(Edit: oops, glömde min Panerai :) )

orient klockorna är rätt schyssta .
 

demondave

Rolex
Jag har någon småpervers idé om modern sportrolle på jubilee någon gång, om det ens går att lösa. Har rätt många andra intressanta köptankar innan det dock, och ingen av dom är varken Rolex eller Omega. Inget ont om något av märkena, det känns bara inte helt "mig" så att säga.
 

TKVF

Panerai
Jag har ju Rolex, Omega. Och Jaeger-Lecoultre, Breitling, Casio, Suunto, Longines, Mondaine. Och några andra märken som Tissot samt ett gäng damklockor (arv) med märken som Certina och Cartier.

Och när första brons-IWC kommer till Sverige så har jag den också.

Edit: Glömde Tudor BB.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om Du jämför med vad du ser ute på stan av bättre klockor (om vi räknar bort mode och parfymklockor) så skulle jag nästan säga att det inte alls är så farligt överrepresenterat med Rolex och Omega här. Märken som Zenith och Tudor för att bara nämna två ser jag väldigt sällan ute på stan men verkar vara ganska så vanlig här. Sedan är Rolex och Omega två riktiga klassiker och väldigt välkända märken även för de som inte är det minsta intresserade av klockor. Som någon redan nämnde, välkända märken betyder ofta bättre andrahandsmarknad.
Ska kanske nämna att jag inte har någon statistik för minna påståenden utan går bara på känsla, men jag tycker att variationen är större här en ute på gatan.
 
Topp