• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmärket Principe, mer info tack.

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har lite funderingar på att plocka in en udda fågel i min samling, en Principe Chrono från 60-talet med Valjoux 7733.

Det lilla problem jag har är just att jag inte hittar någon info om dessa, förmodade prisbilder osv.

Så all information ni kan tänkas ha om detta märke osv. tages tacksamt emot. China :) ?

3.JPG

1.JPG
10.JPG
12.JPG
 
D

Dilip

Guest
Den är jävligt snygg, du borde lätt köpa den.
Kan du hjälpa mig byta plexi på en klocka jag har btw, du har ju ett sånt sjukt smidigt plexiverktyg ser jag :)
 
C

China

Guest
Varumärket tillhör stallet hos tillverkaren J. Crevoiserat & Cie i Saignelégier. En kvalificerad gissning är att Principe i likhet med systermärket Framont var inriktat på export till Sydamerika. Varumärket Principe är från början av 1950talet, men familjen Crevoiserat har haft tillverkning under olika varumärken (det äldsta är förmodligen La Pive) i Saignelégier sedan 1920talet.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fina Carrera-influenser, stabilt verk även om det inte framgår när det servats utn bra att allt fungerar. Ska du köpa den så är det för att du tycker den är snygg och cool, den är för högt prissatt för att göra business av (i alla fall i Sverige). Snygg!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
400 pund släpper dem den för.. Men priset känns överkomligt egentligen då jag gillar klockan :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Man är ju sedan länge drabbad av flipparsjukan så det vore trevligt att iallafall få tillbaka pengarna om man får för sig något. Tror ni på det?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 

KMS

Rolex
Tycker att just den säljaren brukar ligga rätt högt i sin prissättning på alla sina klockor. Men gillar du den så är väl priset överkomligt, letar du vidare tror jag säkert du kan hitta liknande för en eller två tusenlappar mindre. Sen det klart dom kanske är i bättre skick hos denna säljare osv.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tycker att just den säljaren brukar ligga rätt högt i sin prissättning på alla sina klockor. Men gillar du den så är väl priset överkomligt, letar du vidare tror jag säkert du kan hitta liknande för en eller två tusenlappar mindre. Sen det klart dom kanske är i bättre skick hos denna säljare osv.


Jo han ligger högt precis som du säger men istället så kan man ju lägga bud och han startade på 650 och nu är dem nere på 400 så vi får väl se om det blir affär :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
 
Topp