• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmässa i New York - fribiljett

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som många nu vet vann jag i måndags en wristshot tävling som utlysts av New York baserade WatchTime Magazine. Jag har skrivit om detta i mina ursprungliga trådar kring tävlingen men inte säkert att meddelandet kommit fram då jag skrivit långt bak i tråden; https://klocksnack.se/threads/wristshot-tävling-rösta-på-min-bild.100214/

Jag har alltså bl.a. vunnit en biljett till en fancy klockmässa i New York men kommer inte kunna gå. Är det någon som skall besöka NY nu på lördag den 27:e eller bor och arbetar i staden och vill ha en biljett (för två tror jag)? Den första som PM:ar mig får den.
Dock krav på utförligt bildreportage! :)

//Rozzy


https://www.watchtimenewyork.com/experience-the-event


R3238891.JPG
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Varför deltog du i tävlingen? Tycker det svider väldigt mycket i ögonen när du ber om hjälp från KS att vinna en tävling för att sedan inte ens åka på det vi hjälper dig att vinna. Tycket du inte det hade varit roligare om någon annan i tävlingen istället vann priset, förutsatt att de som deltar faktiskt vill vinna priset (bortsett från du då)? Kanske bara jag som är grinig men känns lite fel bara.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Tycker det svider väldigt mycket i ögonen när du ber om hjälp från KS att vinna en tävling för att sedan inte ens åka på det vi hjälper dig att vinna. Tycket du inte det hade varit roligare om någon annan i tävlingen istället vann priset, förutsatt att de som deltar faktiskt vill vinna priset (bortsett från du då)? Kanske bara jag som är grinig men känns lite fel bara.
Japp, nu är det du som köper en biljett och åker. ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför deltog du i tävlingen? Tycker det svider väldigt mycket i ögonen när du ber om hjälp från KS att vinna en tävling för att sedan inte ens åka på det vi hjälper dig att vinna. Tycket du inte det hade varit roligare om någon annan i tävlingen istället vann priset, förutsatt att de som deltar faktiskt vill vinna priset (bortsett från du då)? Kanske bara jag som är grinig men känns lite fel bara.
För att man inte utnyttjar en biljett som kostar 39 dollar? Det är ju knappast något någon reser långväga för.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
För att man inte utnyttjar en biljett som kostar 39 dollar? Det är ju knappast något någon reser långväga för.
Håller helt med. Men då undrar jag bara varför en ställer upp i en tävling och ber KS om hjälp för att vinna den och ”berövar” således andra tävlande personer på chansen att vinna som kanske faktiskt hade velat vinna och gå på evenemanget. Kanske bara jag som tycker lite annorlunda eller inte har all fakta bakom TS’s beslut.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Va? Vad har det med saken att göra? Hade jag velat åka på det hade jag förmodligen deltagit i tävlingen och försökt vinna? :)

Håller helt med. Men då undrar jag bara varför en ställer upp i en tävling och ber KS om hjälp för att vinna den och ”berövar” således andra tävlande personer på chansen att vinna som kanske faktiskt hade velat vinna och gå på evenemanget. Kanske bara jag som tycker lite annorlunda eller inte har all fakta bakom TS’s beslut.
Det där var riktat till @Rozzy .

Snälla, slappna av lite nu. Det roligaste var nog att vinna tävlingen, inte att få ett pris värt $40.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@konkret Du får nog rikta irritationen mot Watch Time istället som valde deltagare till tävligen från Sverige, Australien, England och en allsköns massa ställen som Inte är New York :) Jag skulle hålla med dig om det varit en lokal tävling där en annan vinnare garanterat hade haft möjlighet att delta, men så är ju nu inte fallet och det finns ingenting som säger att någon av de tio finalisterna skulle dyka upp på eventet.
 

PNM

Panerai
Har ”bl.a” vunnit biljett till klockmässa. I övrigt ingick i prispotten ett cash prize på 1 miljon USD, en Aquanaut och en jorden-runt kryssning. Jävla stil att vaska klockmässan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Varför deltog du i tävlingen? Tycker det svider väldigt mycket i ögonen när du ber om hjälp från KS att vinna en tävling för att sedan inte ens åka på det vi hjälper dig att vinna. Tycket du inte det hade varit roligare om någon annan i tävlingen istället vann priset, förutsatt att de som deltar faktiskt vill vinna priset (bortsett från du då)? Kanske bara jag som är grinig men känns lite fel bara.
Haha vilken diskussion om detta då :D

Lite bakgrund, jag såg tävlingen dagen innan sista inlämningen. Taggade ett par bilder och det var det. Det stod inget om priser i reklamen för tävlingen som jag läste på Instagram. Blev utvald bland tio tävlande och uppmanades i notifieringen att sprida ordet i mina sociala medier om tävlingen och få folk att rösta på mig, vilket jag gjorde. Först på hemsidan framgår det att det finns priser, vilket var tidningsprenumerationer till de första fem samt mässbiljett till nummer ett (värde 39 dollar (ca 350 spänn)). Samt att inte resa dit ingick. Skrev om allt detta i tråden.
För mig var det en kul grej och äran som var grejen (samt att ett gammalt vintage herrur jag ropat in för 2500kr kunde slå hundrafalt dyrare klockor genom stil och komposition).
Sedan tror jag inte alla röster kommer från KS, jag hade nog haft en bra chans utan också med tanke på positiv kritik i kommentarerna samt att jag i princip hade delad ledning redan innan jag kallade in KS-kavalleriet :D

Som sagt, jag var nyligen i NY, en fantastisk stad, men åker inte dit för en mässbiljett. Dessutom skall jag till London med familjen över höstlovet, dvs samma dag som mässan anländer vi till Storbritannien. Givetvis är detta planerat sedan länge tillbaka.

Så, i och med att det blev en så stor grej och uppslutning på KS (den berömda KS-andan) tyckte jag att jag gott kunde höra mig för om någon här som befinner sig i NY ville gå? Nu är det ingen ännu som anmält sitt intresse, inte med bara några dagars framförhållning i alla fall. Om ingen vill ha biljetten tänkte jag hälsa WatchTime att dom kunde ge den till nr två i tävlingen.

Det var en himla wristshot tävling för guds skull! :)
 
Senast ändrad:

ante_77

Cartier
2-Faktor
Håller helt med. Men då undrar jag bara varför en ställer upp i en tävling och ber KS om hjälp för att vinna den och ”berövar” således andra tävlande personer på chansen att vinna som kanske faktiskt hade velat vinna och gå på evenemanget. Kanske bara jag som tycker lite annorlunda eller inte har all fakta bakom TS’s beslut.

Vissa gillar att vinna. Vad priset är kanske är sekundärt.
Tror du verkligen att han var ute efter att spara typ 400kr?

Själv har jag råkat vinna några presentkort i Norge på ett antal 1000-lappar två gånger.
Då jag inte anser mig ha tid att gå på shopping i Norge, utan bara är där för jobbet, så brukar jag ge bort mina vinster.
Alltid lika kul att vinna...för oss som har gjort det.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Haha vilken diskussion om detta då :D

Lite bakgrund, jag såg tävlingen dagen innan sista inlämningen. Taggade ett par bilder och det var det. Det stod inget om priser i reklamen för tävlingen som jag läste på Instagram. Blev utvald bland tio tävlande och uppmanades i notifieringen att sprida ordet i mina sociala medier om tävlingen och få folk att rösta på mig, vilket jag gjorde. Först på hemsidan framgår det att det finns priser, vilket var tidningsprenumerationer till de första fem samt mässbiljett till nummer ett (värde 39 dollar (ca 350 spänn)). Samt att inte resa dit ingick. Skrev om allt detta i tråden.
För mig var det en kul grej och äran som var grejen (samt att ett gammalt vintage herrur jag ropat in för 2500kr kunde slå hundrafalt dyrare klockor genom stil och komposition).
Sedan tror jag inte alla röster kommer från KS, jag hade nog haft en bra chans utan också med tanke på kritik i kommentarerna samt att jag i princip hade delad ledning redan innan jag kallade in KS-kavalleriet :D

Som sagt, jag var nyligen i NY, en fantastisk stad, men åker inte dit för en mässbiljett. Dessutom skall jag till London med familjen över höstlovet, dvs samma dag som mässan anländer vi till Storbritannien. Givetvis var detta planerat sedan länge tillbaka.

Så, i och med att det blev en så stor grej och uppslutning på KS (den berömda KS-andan) tyckte jag att jag gott kunde höra mig för om någon här som befinner sig i NY ville gå? Nu är det ingen ännu som anmält sitt intresse, inte med bara några dagars framförhållning i alla fall. Om ingen vill ha biljetten tänkte jag hälsa WatchTime att dom kunde ge den till nr två i tävlingen.

Det var en himla wristshot tävling för guds skull! :)
Tack för info! Då är jag med dig och förstår, då tar jag tillbaka tidigare inlägg helt enkelt och hoppas att någon får nytta av din vinst. :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tack för info! Då är jag med dig och förstår, då tar jag tillbaka tidigare inlägg helt enkelt och hoppas att någon får nytta av din vinst. :)
Bra att du kan vända, dock är det allt för många som bara skriver utan att ha hela bilden vilket skapar drev. Uppfatta Förstå Tala/Skriv( i den ordningen) är en gammal sanning som väldigt många borde lära sig:) istället för att börja med Tala/Skriva
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Bra att du kan vända, dock är det allt för många som bara skriver utan att ha hela bilden vilket skapar drev. Uppfatta Förstå Tala/Skriv( i den ordningen) är en gammal sanning som väldigt många borde lära sig:) istället för att börja med Tala/Skriva
Kan inte hålla med mer. Därför garderade jag mig i följande text då jag förstår att jag förmodligen inte har hela bilden :)

[...]Kanske bara jag som tycker lite annorlunda eller inte har all fakta bakom TS’s beslut.
 
Topp