• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockmagasin

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej bröder!
Åkte nyligen (som en del av er kan ha märkt av mina bilder att döma) på en längre semester, och inför denna tänkte jag ladda upp med en hel trave klockmagasin.

När jag stod där på den bättre sorterade Pressbyrån var det oerhört få som tilltalade mig och villrådigheten tog över. Jag tyckte mest att det handlade om fina bilder och väldigt lite substans. Det slutade med att jag inte köpte någonting.

Väl här nere köpte jag Esquires stora klocknummer och fastnade för det. Bilder, korta artiklar och längre reportage varvas och det känns som att man får valuta för pengarna.

Vad har ni för tips? Är inte ute efter en upprapning av alla magasin som finns utan ser hellre rekommendationer och starka motiveringar.

Ingen tråd är komplett utan bilder så jag slänger upp en.
Må gott!
//G
PSX_20161115_150755.jpg
 

MånsT

Rolex
QP och WatchTime har jag varit nöjd med när jag har köpt enstaka nummer. WatchWorld var dock jävligt sunkig, slarvigt skriven och med pinsamma fel som inte ska finnas i en tidning som enbart handlar om klockor.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
WatchTime köper jag ibland och är nöjd med. Som redan har nämnts här ovan så är WatchWorld däremot lite ostadiga i kvalité så den kan du hoppa över.
 
Topp