• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor är fanimej döda ting

Nygren

Audemars
2-Faktor
Bra inställning! Tycker egentligen att klockorna blir bättre om de är väl använda (ej misskötta) och därmed fått lite karaktär. Krävs dock att det är man själv som stått för användningen
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
från och med nu är alla mina klockor likvärdiga.
Alla är därmed beaters.
Slut med larvet!
IMG_2179.JPG

En ägare i snart 50år.
 

JB_XII

Rolex
Spännande trådstart. Likt många andra så är jag nyfiken på bakgrunden :)
Vi finns här för dig. Du kan prata ut.
 

Jonaz

Rolex
Förklaringen är att jag har den samling jag behöver nu. Lådan full med Zodiacs. Fyller 60 nästa år och nu är det dags att sluta flippa som en galning. Därför har jag bara keepers (läs beaters) från och med nu.

En samling du b e h ö v e r?
Kom igen, visa lite foton! Funderar på om jag är hyfsat klar också, men jag har nåt år kvar till femtio... ;)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Förklaringen är att jag har den samling jag behöver nu. Lådan full med Zodiacs. Fyller 60 nästa år och nu är det dags att sluta flippa som en galning. Därför har jag bara keepers (läs beaters) från och med nu.

Jag ger det en vecka :D
Skämt å sido, lycka till och önskar jag kunde tänka samma men nja lär inte hända. Men när jag blir 60 så kanske, har 29 år att lära mig så :)
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Fjantigt. Kör med alla. De ska åldras med mig. Få rynkor repor badas mm.
Skön känsla:) Kan själv känna ett visst lugn efter vilt flackande mellan märken & modeller men nu landat i en liten ”kollektion” som fyller alla syften. Nr. 1 som aldrig kommer att avyttras, Finklockan som inte är dyrare än att jag vågar bruka den 24/7. En brutalbeater om jag skall köra bergborr eller liknande:confused: Slutligen en juste löparklocka. Första gången på många år som jag bara myser:cigar:
 

mps

Cartier
Klockor är till för att användas.
De togs fram för att vara ett bruksföremål.
Men.
Jag gillar att ha en klocka som är det där lite extra.
För mig är det en en SjööSandström Skydiver.
Den kan jag använda dagligen, men är rädd om den.
Jag kommer aldrig bli rik.
Men att ha den där klockan som är lite "finare" känns kul att ta på sig.
Lite som när folk förr klädde upp sig för att handla på en lördag.
Eller finporslinet togs fram när det var födelsedag.
Kul med något man inte använder varje dag.
Det där som är lite extra.
 

billo

Cartier
Heheheh
Så tänker ja när jag får en repa! Vem bryr sig en repa de händer jobbigare saker i livet!
Försöker intalat mig själv att skita i det och beaters tankarna börjar dyker upp.

Men efter att ha tittat på repan i några min och hyperventilerat!!! så lugnar man ner sig och alla tankar om beaters försvinner. Efter några dagar lär man sig leva med repan. Tills nästa dyker upp samma jävla visa igen :)
 
Topp