• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor är till för att användas

acce1999

Patek
2-Faktor
Instämmer i kören: Kul att se klockor användas. Samtidigt är det så tydligt hur mycket mer en länk med guld slits. Jag har just nu en dryga tjugo år gammal Oysterlänk i stål på mig. Den har alltid suttit tight och är fortfarande i mycket gott skick.

A
 

paradis

Audemars
Vackert ,ja men använd till 100 % ock bezel,tror det är många som undrar hur det gick till .............ingen service,otroligt. Det är ROLEX .:cool:
 

Sond

Patek
Så där ska en Sub användas..:cool: Men att serva den lite oftare och hålla den "hel och ren" skulle göra den ännu häftigare.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vanligt slitage är ok, men denna är kaos. Även uppenbart att han kört länken a la hiphop. Slitet guld är inte så charmigt medan oxiderat kan vara lite tufft.


Hehe, han är nog så lite hiphop det går. Men visst skulle den må bra av ny bezel, vilket den också kommer få då den ska in på service igen efter nyår.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Vilken legendarisk klocka!

Ser framför mig en herre som rockat denna vått som torrt och lever efter måttot: if it aint broken, dont fix it :)
 

Bolio

Panerai
Kul att saker används men vissa gränser finns det ju.
Jag undrar hur svärfars handled skulle sett ut om han inte använt klockan? Jag tror nog att den där 16613 har räddat hans liv för skulle hans handled tagit upp alla dessa smällar är jag rädd att han skulle varit en hand fattigare :facepalm::D .
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Det enda jag undrar är hur jag ska göra för att få ens i närheten av samma patina. Det enda jag gjort hittills är att slå i en dörrkant och tappat en klocka från knähöjd... Förutom den där gången jag och flickvännen skulle göra Dirty Dancing hoppet och glaset + visarna flög iväg.

Här är hoppet, dock Gosling som gör det:

 

Marhoi

Friends of KS
Det enda jag undrar är hur jag ska göra för att få ens i närheten av samma patina. Det enda jag gjort hittills är att slå i en dörrkant och tappat en klocka från knähöjd... Förutom den där gången jag och flickvännen skulle göra Dirty Dancing hoppet och glaset + visarna flög iväg.

Här är hoppet, dock Gosling som gör det:



Tur att du förtydligade vem som är aktören i klippet så man slipper förväxla dig med Gosling. ;)
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Ljuvligt!
Har han fortfarande armen kvar efter ha drämt till bezeln så där? Ser ut som att han har sluntit med cirkelsågen och att bezeln var den som räddade honom från att förlora armen.
Ny bezel och lite service så är det full fart igen. Ingen polering!
 
Topp