• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor brukade inom det svenska försvaret

Pater J

Basic
Hej på er alla

Min bror har en Breitling som vad av allt att döma är en Breitling Top Time Ref 2211 eller väldigt liknande. Det är en kronograf med orange sekundvisare för tidtagningen samt orange minutvisare för densamma. Generellt kvadratisk med "rundade" sidor. Klockan har utseende från tidigt 1970-tal

Det den verkligen har är "tre kronor" stämplade på baksidan och de ser med all tydlighet ut som de tre kronor som övrigt finns stämplad på försvarets materiel.

Nu undrar jag helt enkelt om det är någon här som kan verifiera om Försvarsmakten har brukat dessa klockor och än hellre vilka förband?

Jag har i nuläget inga foton att bifoga men de kommer till mig inom någon dag eller två.

Jag har trålat internet för mer information men inte hittat något matnyttigt om saken.

mvh

/J

Prova i den här tråden:

Tillbaka
Topp