• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i frysen, nya plågan?!

Doncorleone

Cartier
Sådär då, bilen stökade påväg till jobbet på lunchen och skriker efter nya tändspolar så hemmasittandes som jag är just nu bestämde jag mig för att frysa ner min SKX007..igen!

Denna gången rejält uppdragen och redo för frysen i ett whiskeyglas.
image.jpg


Jag hoppas nästan att den går sönder eller på nått sätt protesterar då alla som hittills provat på den här nya "plågan" klarat sig med hedern i behåll! Nått måste ju gå sönder FFS!

Så, uppdaterar i em huruvida den pallar frysen.

För science!
 

romanov

Cartier
Sådär då, bilen stökade påväg till jobbet på lunchen och skriker efter nya tändspolar så hemmasittandes som jag är just nu bestämde jag mig för att frysa ner min SKX007..igen!

Denna gången rejält uppdragen och redo för frysen i ett whiskeyglas.
image.jpg


Jag hoppas nästan att den går sönder eller på nått sätt protesterar då alla som hittills provat på den här nya "plågan" klarat sig med hedern i behåll! Nått måste ju gå sönder FFS!

Så, uppdaterar i em huruvida den pallar frysen.

För science!



Lycka till ;)!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha koka en klocka! Under en redig fylla kanske!

Update:
Har vart hos Sveriges bästa BMW mek och bytt tändspole för att fördriva tid, och när jag kom hem märkte jag att Seikon överlevt...inte helt oväntat kanske;)

Lidt billeder:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
Bra där! Snyggt glas också. Jag har likadana. Hade varit mer orolig över glaset än över klockan.
 

Sledger

Cartier
Vi har en frys på jobbet som oftast står på -130 till -140 grader. Den går att tvinga ner ytterligare strax under -150. Om någon har något lämpligt offer till klocka så kan jag slänga med den där. :D

Vi har även ugnar som går upp över 1000 grader men det tror jag ingen klocka överlever. Jag har en gammal styggelse till Breitlingkopia ligger i en låda någonstans och den ska nog få åka med på en vända i någon ugn. Kommer nog se lagom trevlig ut efter. :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Gör det igen, men längre. Och den gången vill vi veta verkstemperaturen också vid uttagsstunden. Vi måste ta fram en standard för detta värd att följa.

Så, in the name of science, repeat again! :pompus: :snaphappy: :doctor:
 
Topp