• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Livigno

Hej!
Jag kommer om några månader åka till Livigno och är dessutom på jakt efter en ny klocka. Antingen en Rolex Sub eller Omega Speedmaster. Är det någon som har erfarenhet av att handla klockor i Livigno, och om det då är billigare med hänsyn att det är skattefritt där?

Tacksam för hjälp!

/ Sebastian
 

sveol

Cartier
Tror det bara är spriten som är billig. Och den är rejält billig kan jag lova. Så billig att jag aldrig hittade till någon urbutik när jag var där ;-)

Justa, skidåkningen var helt ok. Men åk inte offpist, de har skidpoliser som jagar en då. Och tro mig, de är snabba ;-)
 
Tror det bara är spriten som är billig. Och den är rejält billig kan jag lova. Så billig att jag aldrig hittade till någon urbutik när jag var där ;-)

Justa, skidåkningen var helt ok. Men åk inte offpist, de har skidpoliser som jagar en då. Och tro mig, de är snabba ;-)


Tack för snabbt svar sveol! Känns som att jag kanske får undvika off-pisten ;)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Någon nämnde Livigno och Panerai i samma mening. Någon sorts kontenta om att det skulle vara bra pris fanns också. Tror det va i tråden "att välja Panerai"...
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Åker själv till livingo om en vecka.
Ingen som har några tips på butiker som man ska besöka?
Är det ont om bättre klockbutiker?
 

city69

Omega
Dumpar en något gammal tråd. Blir förmodligen en vecka i Livigno i vinter. Är det månne bra priser på klockor där? Är lite sugen på en Panerai
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Dumpar en något gammal tråd. Blir förmodligen en vecka i Livigno i vinter. Är det månne bra priser på klockor där? Är lite sugen på en Panerai
Nu har inte jag varit där sedan 2018. Men det var väl helt ok priser då på lite olika klockor i mellan segmentet. Men knappt värt det, mot att köpa det hemma med lite rabatt. Men tiderna kan vara andra nu så man kanske kan göra något klipp. Pröva och se :)
 

city69

Omega
Nu har inte jag varit där sedan 2018. Men det var väl helt ok priser då på lite olika klockor i mellan segmentet. Men knappt värt det, mot att köpa det hemma med lite rabatt. Men tiderna kan vara andra nu så man kanske kan göra något klipp. Pröva och se :)
Jag var där för 2 år sedan men kollade inte på klockor alls då. Vi får se 😀
 
Topp