• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i London

oscaroscar

Panerai
Tjabba!
Inom kort åker jag till London med bröderna och självklart blir det endel klockrelaterat där.
Har ni bra tips på butiker i London man kan besöka?

Har funderat på att köpa en klocka där, är det ett bra utbud där? Tänker på begagnade klockor, något i stil me de butiker som det finns massvis av i t.ex. Italien.
Så om någon vet nån butik med bra rykte så shoot! Man vill ju inte råka köpa nån vintagerolle som är skräp invändigt eller nåt sånt..

Tack!
 

16610

Patek
2-Faktor
Finns ju en jätte känd men kommer inte på vad den heter. Men där finns en jäkla massa Rollar osv... Jag kollar med urmakaren återkommer strax
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det fann en guide till 'klock-London' i senaste Plaza Watch, den var inte så inriktad på vintage tyvärr utan mer intressanta 'klockplatser' och intressanta handlare.

'Vintage Row' i Burlington Arcade verkar vara ett starkt tips dock har jag hört från andra håll, dock mest för fönster-shopping iom. att prisnivån verkar galen. Jag tänkte dock ta mig dit och spana lite iom. att jag också ska på festligheter i LDN inom kort.

Tar gärna emot lite tips också, tänkte att jag skulle kolla om man kan göra några fynd på några väl utvalda vintagemodeller...
 

Wettex

Cartier
Var där strax innan jul och trampade in på två stycken i mitt letande efter 16800:an. Fanns en butik med nästan bara beggade rollar och en annan butik med lite blandat beggat efter samma gata. De låg på oxford street någonstands om jag inte minns fel, kom inte exakt ihåg var :) Var som en gång inomhus med lite exklusiva butiker. Allting var dock sjukt överprissatt. Första stället hade en 16800 från 81 som jag klämde lite på, den skulle dom ha 6995 Pund för och den var inte ens i ett speciellt bra skick. Rollestället hade tillochmed lite högre priser. Så var beredd på att bli besviken. Fynd verkar man sällan kunna göra i större städer av det jag sett.

Kanske om man hittar någonting en bra bit utanför centrum.
 

oscaroscar

Panerai
Var där strax innan jul och trampade in på två stycken i mitt letande efter 16800:an. Fanns en butik med nästan bara beggade rollar och en annan butik med lite blandat beggat efter samma gata. De låg på oxford street någonstands om jag inte minns fel, kom inte exakt ihåg var :) Var som en gång inomhus med lite exklusiva butiker. Allting var dock sjukt överprissatt. Första stället hade en 16800 från 81 som jag klämde lite på, den skulle dom ha 6995 Pund för och den var inte ens i ett speciellt bra skick. Rollestället hade tillochmed lite högre priser. Så var beredd på att bli besviken. Fynd verkar man sällan kunna göra i större städer av det jag sett.

Kanske om man hittar någonting en bra bit utanför centrum.
Hmm, trist.. Anade detta! London är inget fyndställe överhuvudtaget vad jag fattat de som.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fanns en butik med nästan bara beggade rollar och en annan butik med lite blandat beggat efter samma gata. De låg på oxford street någonstands om jag inte minns fel, kom inte exakt ihåg var :) Var som en gång inomhus med lite exklusiva butiker.

Burlington Arcade är en 'gång inomhus', inte alltför långt från Oxford Street. Kanske var den?

burlington-arcade.jpg
 

fredrikb

Cartier
Vintage/begagnat är dyrt i London. Var på en rad ställen efter att ha gjort massor med research (bl a Burlington Arcade, Watches of Bond street etc.).

Tittade specifikt efter en SUB 14060, hittade en i ok skick men mycket tveksamma svar runt service etc. Efter en hel prisförhandling valde jag ändå att avstå affären. Köpte sedan klockan via K&S här hemma, i mycket bättre skick, för 7-8000 kr lägre pris (vilket då var nästan 20% lägre).

Så om det inte är något mycket speciellt du letar efter så skulle jag kolla second hand här i Sverige (eller i Danmark för den delen där priserna är rätt bra).
 

oscaroscar

Panerai
Vintage/begagnat är dyrt i London. Var på en rad ställen efter att ha gjort massor med research (bl a Burlington Arcade, Watches of Bond street etc.).

Tittade specifikt efter en SUB 14060, hittade en i ok skick men mycket tveksamma svar runt service etc. Efter en hel prisförhandling valde jag ändå att avstå affären. Köpte sedan klockan via K&S här hemma, i mycket bättre skick, för 7-8000 kr lägre pris (vilket då var nästan 20% lägre).

Så om det inte är något mycket speciellt du letar efter så skulle jag kolla second hand här i Sverige (eller i Danmark för den delen där priserna är rätt bra).
Jahaja, trist då! :D
Har Danmark schyssta priser? Vad jag förstått så är de dyra men de kanske bara är nåt jag fått för mig av de som annonseras här.
Jag gillar Italiens och Spaniens priser :D men sedan så vet jag inte alls vad man får för slantarna. Har inte köpt nån äldre klocka än så får väl bli i trygga Sverige :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fönstershoppingen i London går inte av för hackor i Burlington Arcade men tyvärr är priserna väldigt tilltagna. Det finns en uppsjö av second hand-handlare i Mayfair och massor av AD också. Har för mig att Patek har 8 AD bara i London.
 

Galaxy

Rolex
Har för mig att jag läst här på forumet att det skulle vara mycket bättre priser på klockor på köpcentrum en bit utanför London, stämmer det? Eller var det kanske så att de hade större utbud på dessa shoppingcenter, är ej 100...
 

JesperO

Rolex
förutom det som redan nämnts så finns det en handlare på the Strand (ca 200 mm promenix från Charing Cross österut, ligger på norra sidan), Austin Kaye tror jag den heter... återigen ganska dyrt, men han har ofta en del roligare grejer inne, mkt i fönstret och mer därinne.
Men överlag så är det inte London man skall köpa klockor i... men riktig kul stad att klockspana...
Harrods och Selfridges är ju givna, hela New Bond Street... bara att gotta sig och önska att lotto med joker slår in...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kolla på Chrono24 ifall det finns någon som bor i området som har en klocka du är intresserad av så kan ni träffas F2F.
 
  • Like
Reactions: Wii

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Säger som tidigare: makalöst utbud, Burlington Arcade är typ Nirvana, men dyrt! Köp någon annanstans. Tex hos AD i Sverige ;)
 

alexis

Breitling
Någon som har varit i london på sistonde och köpt eller sålt hos någon handlare? Förutom de som är nämnda i tråden, har det kanske dykt upp fler som folk har erfarenheter från?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Någon som har varit i london på sistonde och köpt eller sålt hos någon handlare? Förutom de som är nämnda i tråden, har det kanske dykt upp fler som folk har erfarenheter från?
Har pratat en del med dem på Watchfinder inne i Roycal Exchange, dem är trevliga. Är dock ofta väldigt mycket folk runt lunch och runt 5-6 snåret.
 
Topp