• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Rhodos?

oscaroscar

Panerai
Ska dit idag, undrar helt enkelt om ni vart där och kikat på klockor?

Kanske dum fråga, har aldrig vart där förut! Tacksam över alla tips jag kan få :D

/Oscar
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
I gamla stan finns ett flertal trevliga butiker.

Har för mig att de flesta stora var representerade. Kan dock inte hjälpa med namn på butiker eller så.

Rolex AD:n är liten, och ligger strax utanför gamla stan typ. Bra priser!
 

oscaroscar

Panerai
I gamla stan finns ett flertal trevliga butiker.

Har för mig att de flesta stora var representerade. Kan dock inte hjälpa med namn på butiker eller så.

Rolex AD:n är liten, och ligger strax utanför gamla stan typ. Bra priser!
Är gamla stan det som är "Rhodos stad"?
Vad är de för utbud i butikerna? Onödig fråga eftersom jag kommer gå dit ändå, men blir nyfiken :)
Har en vän som är sugen på seadweller och panerai, så vi ska försöka hitta de så han kan testa klockorna.
 

KMS

Rolex
Är gamla stan det som är "Rhodos stad"?
Vad är de för utbud i butikerna? Onödig fråga eftersom jag kommer gå dit ändå, men blir nyfiken :)
Har en vän som är sugen på seadweller och panerai, så vi ska försöka hitta de så han kan testa klockorna.

Gamla stan ligger i Rhodos stad, innanför murarna.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är gamla stan det som är "Rhodos stad"?
Vad är de för utbud i butikerna? Onödig fråga eftersom jag kommer gå dit ändå, men blir nyfiken :)
Har en vän som är sugen på seadweller och panerai, så vi ska försöka hitta de så han kan testa klockorna.

Gamla stan ligger i rhodos stad, på östra sidan nedanför mandraki-hamnen.

Vart ska ni bo?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hittade för ett par år sedan en rätt OK affär vid busstationen i Rhodos stad:

tRhSuRG.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Var där för 2 veckor sedan och köpte en SubC.
Kollade även Panerai, men där var priserna överlag inte bättre än man kan hitta på Chrono24 från handlare i Tyskland.
Många affärer skyltar med mycket klockmärken, men har inget hemma...bara "kommer nästa vecka"...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är gamla stan det som är "Rhodos stad"?
Vad är de för utbud i butikerna? Onödig fråga eftersom jag kommer gå dit ändå, men blir nyfiken :)
Har en vän som är sugen på seadweller och panerai, så vi ska försöka hitta de så han kan testa klockorna.


Inga "gamla" Seadwellers i lager hos Rolex AD (Nick Sarlis), men Deepsea såg jag...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är gamla stan det som är "Rhodos stad"?
Vad är de för utbud i butikerna? Onödig fråga eftersom jag kommer gå dit ändå, men blir nyfiken :)
Har en vän som är sugen på seadweller och panerai, så vi ska försöka hitta de så han kan testa klockorna.


Panerai finns hos Kuneakis (frågetecken på stavning) i gamla stan. Han har 3 butiker där han säljer lite olika märken såsom Panerai. JLC, Breitling; Tag...)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vart ligger nick and sarlis?

Var i gamla stan idag och såg panerai och nån mer klockbutik (på håll). Tänkte gå in där ikväll, är det 2 butiker inne i gamla stan eller? Så man inte missar nåt :)

Nick Sarlis (Rolex) ligger inte i gamla stan. Svårt att guida...
Adressen är 34, Makariou Street.

Om man kommer till torget där man kan se en LCD-skylt med dagens temperatur på andra sidan torget, och står så att man har en butik som säljer solglasögon bakom sig, svänger man nedåt vänster på Makariou Street. Nick sarlis ligger ca 30 meter ned på den gatan.
Inget vidare beskrivning...jag vet... men kolla adressen på Google Maps...inte svår att hitta!:)

Det finns fler klockbutiker i gamla stan än 2. Jag tror att Kuneakis har tre och sedan finns det ett par till med skiftande utbud.

Om du går in till Nick Sarlis, så hälsa från Michael från Jönköping som köpte en SubC för ca 2 veckor sedan (han kommer nog inte ihåg mig, men ändå!)

Lycka till!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nick Sarlis (Rolex) ligger inte i gamla stan. Svårt att guida...
Adressen är 34, Makariou Street.

Om man kommer till torget där man kan se en LCD-skylt med dagens temperatur på andra sidan torget, och står så att man har en butik som säljer solglasögon bakom sig, svänger man nedåt vänster på Makariou Street. Nick sarlis ligger ca 30 meter ned på den gatan.
Inget vidare beskrivning...jag vet... men kolla adressen på Google Maps...inte svår att hitta!:)

Det finns fler klockbutiker i gamla stan än 2. Jag tror att Kuneakis har tre och sedan finns det ett par till med skiftande utbud.

Om du går in till Nick Sarlis, så hälsa från Michael från Jönköping som köpte en SubC för ca 2 veckor sedan (han kommer nog inte ihåg mig, men ändå!)

Lycka till!


Rättelse: De som har bl a Panerai heter Kounakis.
Går ni in finns det en Norsk dam som arbetar i en av butikerna. Jättetrevlig och en person att hålla sig väl med då hon också är SOS Internationals representant på Rhodos!:)
Vi hade ett långt snack om mycket annat än klockor när vi var där för 2 veckor sedan!
 
  • Like
Reactions: JLW

oscaroscar

Panerai
oscaroscar Nu vill jag veta av dina bästa klocktips från Rhodos. Åker själv om två veckor :)
I gamla stan fanns de åtminstone 3 "riktiga" butiker. Ulysse nardin, iwc, frederique constant, baume & mercier etc
En annan hade panerai, breitling, jlc (den butiken fanns på två ställen, samma ägare tror jag och i stort sett samma utbud)
En polare fick ett riktigt bra pris (tror jag) på en breitling heritage superocean, men slog inte till då han inte bestämt sig än.
Sen vart de endel billigare märken, seiko, swatch etc. Gamla stan var riktigt mysigt på kvällar så klockor var inte allt :) men helt ok utbud!

Sedan inne i stan, jämte gamla stan, fanns en liten rolex AD. Som sagt liten butik men sortimentet var helt annorlunda andra gången jag var där, 4 dagar senare. Han sålde en hel del verkade de som. Bara rolex och tudor.
I närheten fanns även en butik som sålde iwc och även dyrare märken som lange och piaget men de hade inget sånt inne då de bara togs in vid beställning.

Annat än detta hittade jag faktiskt ingen butik som sålde äldre klockor. Hade hellre sett en butik med vintage och utgångna rolex-modeller, en polare ville testa gamla sea-dweller men vi hittade som sagt ingen sån butik.

Sorry om du blir besviken, du kan säkert hitta mer än vad jag gjorde!

Fokus var inte helt på klockor faktiskt, men de va trevligt att kolla. Strippklubbarna kan jag däremot rekommendera, men de kan vi ta på PM om du vill haha! :D
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Strippklubbstipsen måste nog Danielle godkänna innan jag kan ta emot dem ;)

Men jag tackar för tipsen! Tråkigt att du inte hitta/såg några med vintage, då det är mest det som lockar för mig. Men jag får väl leta själv då jag ska vara borta 3 veckor :woot:

Finns det något annat som man måste göra/besöka när man väl är där nere? :)
 

oscaroscar

Panerai
Strippklubbstipsen måste nog Danielle godkänna innan jag kan ta emot dem ;)

Men jag tackar för tipsen! Tråkigt att du inte hitta/såg några med vintage, då det är mest det som lockar för mig. Men jag får väl leta själv då jag ska vara borta 3 veckor :woot:

Finns det något annat som man måste göra/besöka när man väl är där nere? :)
Haha jag förstår!
Ja det var också det jag var ute efter, men tror att du kan hitta om du kollar upp och frågar lite inhemskt folk där nere, de verkade va hjälpsamma.

Golden beach och lindos ska vara riktigt bra, var aldrig där dock!
Äta på gamla stan var också mysigt.
Vart ska du bo?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Då var semestern bokad så jag återupplivar denna gamla tråden.

Till sommaren kommer beastie, beastie fru och beastie barn att åka till Rhodos. Enl tråden finns där ju en del klockrelaterat att botanisera i.

Men hur var priserna ni som varit där? Tänker på priser hos rolex ad, ny DJ tex. Samma som Svedala, lite billigare, mkt billigare eller fy fan köp hemma istället?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
I gamla stan finns ett flertal trevliga butiker.

Har för mig att de flesta stora var representerade. Kan dock inte hjälpa med namn på butiker eller så.

Rolex AD:n är liten, och ligger strax utanför gamla stan typ. Bra priser!

Bumpar upp denna tråd igen. Nu som varit där nyligen. Hur var prisläget hos AD? Rolex alt omega? Lite billigare, mkt billigare eller same same som hemma?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Bumpar upp denna tråd igen. Nu som varit där nyligen. Hur var prisläget hos AD? Rolex alt omega? Lite billigare, mkt billigare eller same same som hemma?
Kom hem i natt, kollade inte runt så mycket men det finns en del, i Rhodos gamla stad finns http://kounakis.gr/ prutade själva 10% på Panerai och 25% på Breitling, tror att det fanns mer att ge på framförallt Brattarna. Kollade faktiskt inte Rolex, då den för mig enda givna ADn finns på hemmaplan.
 
Topp