• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Solsidan?

Snårtas

Rolex
Var det nån som såg det eminenta avsnittet igår? Riktigt kul när Ove Sundberg svimmar hos "käftis" :D

I den scenen så flashar han en Rolex sub om mina ögon inte bedrog mig. Snål-Ove?! Är det Dorsins privata? Känns som att Ove skulle haft en Theorema (givetvis nedsatt från 10 tkr till 4 tkr). Eller så har han kanske köpt en fejk-Rolle i nåt gathörn på Samos.

Om ni minns så hade Fredde en Panerai i första serien, men den har han flippat mot nåt annat i senare säsonger. Men vad?

Nån som har lagt märke till några andra klockor som har sportats av karaktärerna i Solsidan?
 

Knät

Cartier
Tyckte mer att det såg ut som en plastklocka på Dorsins handled, men halvsov lite.. Privat verkar han inte bära en sub eller liknande iallafall.. Alla bilder jag hittar där han har klocka så är det den som är på denna bilden, har ingen aning om vad det är för något..

henrik_dorsin_brun_kavaj_vit_s.jpg


Tror dessutom inte att dom skulle sätta en sub på hans arm i serien, det är tydligt att dom har placerat både Paneraien och Speedyn på Fredde..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
En sub på Ove Sundberg???Vad gäller watchspotting så får du nog träna upp ögat lite mer :)




Exakt vilken Teknikmagasinet-plastklocka det rör sig om är svårt att säga, gissar på JetSet.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353344433.193929.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353344433.193929.jpg
    43.4 KB · Visningar: 1,518
  • ImageUploadedByTapatalk1353344450.016876.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353344450.016876.jpg
    31.6 KB · Visningar: 1,341

_jonte

Patek
Knät skrev:
Tyckte mer att det såg ut som en plastklocka på Dorsins handled, men halvsov lite.. Privat verkar han inte bära en sub eller liknande iallafall.. Alla bilder jag hittar där han har klocka så är det den som är på denna bilden, har ingen aning om vad det är för något..

henrik_dorsin_brun_kavaj_vit_s.jpg


Tror dessutom inte att dom skulle sätta en sub på hans arm i serien, det är tydligt att dom har placerat både Paneraien och Speedyn på Fredde..

Kan det va nån Adidas-klocka han har?
 

Knät

Cartier
JoberMan skrev:
En sub på Ove Sundberg???Vad gäller watchspotting så får du nog träna upp ögat lite mer :)

Exakt vilken Teknikmagasinet-plastklocka det rör sig om är svårt att säga, gissar på JetSet.

Haha.. Det var ju det jag sa, fast jag halvsover så spottar jag rätt.. Dessutom passar den ju klart bättre på Ove Sundberg än en riktigt sub..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Skulle nog inte säga att Ove har en sub i det senaste avsnittet. Den är för ljus i färgen i både länken, tavlan och bezeln!
 

Snårtas

Rolex
Nja, den såg inte guldig ut på rörliga bilder. Men nu ser till och med jag tydligt att Rolexkronan lyser med sin frånvaro.

Ingen som har sett vad de andra karaktärerna har?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har börjat flukta lite på rektangulära klockor på senaste... såg att barnvagnsförsäljaren hade något rektangulärt när Anna kom hem med dyrare grejjer än planerat ;). Är ju också lite nörd när det gäller vintage B&L Ray Ban och fann till min stora glädje att Lasse Åberg ofta har med lite coola brillor i sina filmer om Stig H Olsson :cool:. Misstänker att dom tyvärr inte är sponsrade i Svensk film, men kul ändå med både klockor och brillor:D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tyckte mer att det såg ut som en plastklocka på Dorsins handled, men halvsov lite.. Privat verkar han inte bära en sub eller liknande iallafall.. Alla bilder jag hittar där han har klocka så är det den som är på denna bilden, har ingen aning om vad det är för något..

henrik_dorsin_brun_kavaj_vit_s.jpg


Tror dessutom inte att dom skulle sätta en sub på hans arm i serien, det är tydligt att dom har placerat både Paneraien och Speedyn på Fredde..
Är rätt säker på att jag sett Dorsin bära någon gammal seamaster i guld på flexlänk privat.
 
Topp