• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i stil med Aquanaut 5167 och Royal Capital

God afton!

Fastnade ordentligt förra veckan för aquanauten men ligger högt över budget för tillfället :banghead:
Efter att jag nyligt börjat lyssna på "Klockpodden" och börjat lyssna på säsong 1 så blev jag intresserad av Royal Capital och det lutar mot ett sådan...
Så nu tänkte jag höra om det finns fler liknande klockor runt 50k och neråt :)

Men vad i tusan! Kom med allt ni har, klockor som ni älskar och vill tipsa om, eftersom jag för tillfället är en OWG med omegan på både reparation och service (ZWG då...) så MÅSTE jag ha nytt!

Dundra på med förslag nu!!

Tyvärr, något annat kommer inte att fungera. Det är Aquanaut som du vill ha, spara och köp den, om 1-2-3-10 år. Allt annat kommer bara kännas B och billigt. :)

det blir då bara bortkastade pengar och väntan blir längre :) :)
Tror att den här tråden är ganska bortkastad, du har ju så rätt alltså... nu snöade jag ju bara in mig än mer :nailbiting: Frågan är ju om jag kommer att fortsätta att gå runt på denna jord efter att jag köpt en klocka för 140k när hon blev halvt galen när jag köpte en för en bråkdel av den summan :D får nog köpa något åt henne i samma veva för att lugna henne haha

Hur lång väntetid kan det vara på en sådan rackare då? Dvs 5167A-001, skulle ju gärna köpa en sprillans om jag nu ska köpa en. Alternativt en från mitt år så att säga :)

Hur lång väntetid kan det vara på en sådan rackare då? Dvs 5167A-001, skulle ju gärna köpa en sprillans om jag nu ska köpa en. Alternativt en från mitt år så att säga :)
Jag hade kört på begagnat, du får då testa klockan och kan sälja den utan större förlust.
Kvinnor förlikar sig snabbt med det om mannen är lycklig (värre är det med oss killar om de ska köpa nåt och vi är av annan åsikt. Vi kan aldrig glömma det) :)

Jag hade kört på begagnat, du får då testa klockan och kan sälja den utan större förlust.
Kvinnor förlikar sig snabbt med det om mannen är lycklig (värre är det med oss killar om de ska köpa nåt och vi är av annan åsikt. Vi kan aldrig glömma det) :)
Du är en klok man! Vi får se om det blir beggat eller nytt, det är ju en bit fram i tiden så jag hinner nog bestämma mig :)

5167 släpptes år 2007. Hur gammal är du? :D Aquanauten släpptes 1997 men då var referensen 5060. Några andra varianter gjordes också - 5064, 5065. Finns säkert fler referenser som jag inte har koll på. Ingen av dom äldre är dock lika ball som den moderna i mitt tycke.

det blir då bara bortkastade pengar och väntan blir längre :) :)
Köper du "rätt" klockor så är väl inte pengarna förbrukade? Bara placerade.
(såg nu att du skrivit typ det i nästa meddelande :cool:)

Royal Capital är jätteläcker tycker jag, kolla med fan-boysen hur det går med montage av gummi. @Margarinkungen

Men som sagt, sikta på att landa i en Aquanaut, perfekta fin-sportisen.
/j

Royal Capital är jätteläcker tycker jag, kolla med fan-boysen hur det går med montage av gummi. @Margarinkungen

/j
Stockholm på Gummi är ju riktig vinnare, jag håller på och letar efter rätt gummi bara, återkommer med bilder...

5167 släpptes år 2007. Hur gammal är du? :D Aquanauten släpptes 1997 men då var referensen 5060. Några andra varianter gjordes också - 5064, 5065. Finns säkert fler referenser som jag inte har koll på. Ingen av dom äldre är dock lika ball som den moderna i mitt tycke.
Hade för mig att 5167 fanns från -97 :D
5060 hade då funkat men som du säger, den modernare ser bättre ut och blir nog knappast nöjd med en äldre :)

/j

Gummit kommer nog från deras sida men frågan är när, får se hur man gör :D
Royal Capital verkar grym men finns ju risk som @Hugii säger att jag inte är nöjd innan aquanauten sitter runt handleden :oops:

/j
Jag förstå vad du menar. Så resonerar när jag inte är ute efter en "måste-ha"-klocka. Köper den och sen är det bara att sälja när man tröttnar.
Men i det här fallet, alla andra köp är bara slöseri med tid och eventuella pengar, låser pengar, ev värdetapp, måste sen säljas men kanske inte hinner sälja i tid osv. Det blir bara många omvägar.
Mitt tips är snåla och slå till, blir mycket roligare sen. :)

Vill du ha en aquanut så köp en direkt, går ju bara upp i pris om du väntar och du kommer säkert att behöva köpa en för eller senare ändå :D har själv svårt från att hålla mig från substitut på vägen mot vad man verkligen vill ha och det är inget jag vill rekommendera även om det kan kännas skönt för stunden :D

Du tror att allt blir frid och fröjd för att du köper en Aquanaut? Ja, i några månader ja, sen snöar man in sig på något annat. Det är absolut inget fel i att ha ett sparmål och en drömklocka, men man måste kunna ha både kortsiktiga och långsiktiga klockmål. Finns många fina klockor på vägen till ens drömklocka.

Du tror att allt blir frid och fröjd för att du köper en Aquanaut? Ja, i några månader ja, sen snöar man in sig på något annat. Det är absolut inget fel i att ha ett sparmål och en drömklocka, men man måste kunna ha både kortsiktiga och långsiktiga klockmål. Finns många fina klockor på vägen till ens drömklocka.
Jodå det har jag märkt tidigare, givetvis är man dum nog att tro att det kommer gå denna gång dock :D

Den här påminner lite pm de klockor du nämner. Eta 2824 verk. Vet absolut ingenting om den.

https://www.lesrhabilleurs.com/laventure-watches-kickstarter/

https://www.facebook.com/LaventureWatches/

DD8D03DC-13A3-4632-90C1-60462D1F6F9F.jpeg

7155A758-8147-462B-A2BC-302742C9A2A1.jpeg

Senast ändrad:
Piaget polo S 42 mm påminner ju en del om aquanuten måste jag säga. Ligger en ny för 78 000 på chrono24. Halvvägs till en Aquanut nästan :D
image.png

Girard-Perregaux Laureato är också lite samma stil. Väldigt fin och ett underskattat märke. Och med ett väldigt dåligt andrahandsvärde, tyvärr.

E7362648-3D44-481C-A6D3-8283B173A397.jpeg
Ska kolla vidare på dem! Vad kan jag förvänta mig för prisklass?

Kollat lite mer nu, blev ännu lite jobbigare det här... älskar tavlorna på vissa av dem, aldrig ens hört om märket om jag ska vara ärlig :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp