• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i verkligheten

nobelpriset

Breitling
Jag kollar mest på bilder på klockor, surfar runt på nätet som förströelse. Men vilka klockor överraskar mest i verkligheten? Både positivt och negativt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag håller med dig. När jag surfar runt och ser ngt snyggt brukar jag tom rita av klockan i angivna mått på ett kraftigt papper, klippa ut och tejpa fast på lämplig klocka jag reda har, för att se om det skulle kunna fungera irl. Riktigt nötigt va! :)

Oj, oj... Själv brukar jag bara gå och testa klockan eller måtta upp måtten på en av mina klockor så får jag ett hum om storleken!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ha ha. Jag orkar inte alltid att åka och testa dem alla. Brukar tom skugga pappret på sidorna så jag dessutom får ett hum om boettbredd vilket påverkar upplevelsen av storleken. Har hänt att jag ritat visarna också! :happyhappy:

Vill du vara riktigt galen så lägger du in bilden i tex Photoshop, justerar måtten och skriver ut i färg :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Majoriteten av klockor ser bättre ut i verkligheten. Det är verkligen svårt att framhäva en klockan utstrålning på bild :/
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag håller med dig. När jag surfar runt och ser ngt snyggt brukar jag tom rita av klockan i angivna mått på ett kraftigt papper, klippa ut och tejpa fast på lämplig klocka jag reda har, för att se om det skulle kunna fungera irl. Riktigt nötigt va! :)


Smart sätt att se verklig storlek, men tyvärr missar man ju höjd och tyngd.:)
Speciallt tyngden tycker jag kan medföra en speciell känsla.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag håller med dig. När jag surfar runt och ser ngt snyggt brukar jag tom rita av klockan i angivna mått på ett kraftigt papper, klippa ut och tejpa fast på lämplig klocka jag reda har, för att se om det skulle kunna fungera irl. Riktigt nötigt va! :)

Ha ha. Jag orkar inte alltid att åka och testa dem alla. Brukar tom skugga pappret på sidorna så jag dessutom får ett hum om boettbredd vilket påverkar upplevelsen av storleken. Har hänt att jag ritat visarna också! :happyhappy:


Gränsen mellan genialitet och galenskap är som bekant hårfin;)
 

RDFG

Cartier
Det enda prova-på-strapatser fått mig att inse är att allt över 42 mm är för stort för mina pinnarmar..
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
1016 är ofta ganska slätstruken på bild om det inte är en gilt eller något annat exceptionellt.

Men IRL på oystern... Mumma.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Daytona i guld. Med diamanttavla.

Trodde jag aldrig. Förrän jag satte en på handleden. Absolut INTE jag, men wow. Väckte väldigt oväntat ha-begär.

Med Panerai är det tvärt om för mig. Coola på bild... Men funkar inte särskilt bra i verkligheten.

A
 

Sond

Patek
Kan tycka att stor klockor ser bättre ut på bild än i verkligheten. Samt att man ofta missar en klockas tjocklek på bild.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Rent generellt är detaljerna sjukt små. Väldigt logiskt, men det blir så påtagligt i verkligheten efter att ha sett en uppsjö med macrobilder online.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Om vi tar Skydwellern på länk, så är den irl lite jobbig med höjden när man bär skjorta och lite klumpigare än jag själv trodde, men det överlever man när man ser ner på den skönheten som jag tycker att den är.
20140111_135723_7_bestshot.jpg
 
Topp