• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor man vill ha, men vet med sig att man inte kommer bära...

Tja,

Jag har en del klockor på shortlisten som jag vill ha bara för att, vet att dom antingen är för små, för stora (jaa, även för mig kan klockor bli för stora) och vet med 100% säkerhet att dom knappt kommer någon handledstid alls men jag vill ha dom ändå :confused:....

Några sådana klockor för mig är:

Omega Connie Pie-Pan - Tycker den är helt jävla underbar, men vet med mig att den är för liten med sina 34mm och skulle nog bara få husera i lådan...
4505057861_5e6bd5c035_o.jpg



Och sedan min andra som jag hela tiden spanar in, Omegas Monster Railmaster XXL, underbar design, manuell, glasbaksida och med sina modesta 49.2mm som gör den i princip obärbar, men ändå helt underbar....

http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/railmaster-xxl-chronometer/28065237

Snodda bilder...
ndq0zk.jpg


k4h3wp.jpg


imgp3213.jpg


Picture+1.png


Vilka är era klockor som ni vill ha men vet med er att ni inte skulle bära...
 
Senast ändrad:

hellbit

Cartier
I princip allt ifrån AP förutom den enkla Royal Oak.
Jag är helt enkelt inte så cool att jag kan bära upp tex en Royal Oak Offshore i guld:)
 

JesperO

Rolex
Tja,

Omega Connie Pie-Pan - Tycker den är helt jävla underbar, men vet med mig att den är för liten med sina 34mm och skulle nog bara få husera i lådan...
4505057861_5e6bd5c035_o.jpg

Nej nej... tänk inte mått.. den har rätt långa bandhorn så den går definitivt att bära, trots sina 34 mm... en måste-klocka.
Och någon gång måste det väl passa med ett litet nätt ur kring handleden... inte bara blaffiga APs och Pannor ;-)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
En 1675, gillar looken skarpt.....men stör mig så på den lilla kronan att klockan bara skulle damma....
 

ATL

Omega
en daytona i roseguld skulle jag inte tvekat och köpa om jag kunde haha :)
 

Bilagor

  • 72bf9675.jpg
    72bf9675.jpg
    151.4 KB · Visningar: 175

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den här. Ruskigt snygg och skulle vara en perfekt allround klocka men är för liten för min smak helt enkelt.
x1440x810_2x_Rolex_DateJust_482.jpg
Tudor? 38mm
image.jpg

Rolex Day Date…vacker och skulle vilja ha, men 36mm är bara för litet för mig just nu.
Tudor igen, 38mm (fast bara i stål...)
image.jpg


@masterkiller , Pie panen fungerar utmärkt med sin 34,5mm. Som jag brukar säga, en vanesak att bära gamla herrur. Jag satte på ett lite bredare armband som gjorde att den känns mer modern i storleken. Var inte du sugen på en Polerouter också? De är ju också 34 eller 35mm.
image.jpg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Longines Heritage 1935. Jäkligt häftig, och gillar formen och urtavlan.
Longines-heritage-1935-Wrist-2.jpg


Rolex Daytona är förbannat fin. Men jag kan inte bära upp en i TT.
2105767_xxl.jpg

( Snodda från internet :D )
 
Var inte du sugen på en Polerouter också? De är ju också 34 eller 35mm.

Samma sak där, helt jävla underbar på bild men efter jag provade den hos Kaplans sist vi var där så inser jag att den skulle bara ligga i lådan, men den är helt klart i samma kategori av klockor som jag gärna skulle vilja ha men vet med mig att den inte skulle bli använd...
 

PCB

Audemars
alla dessa fina dress-kronografer på läder, som är underbart vackra men ,som inte passar min klädstil;)
 

fc2

Rolex
Förutsatt ekonomi: alla radiumklockor (är för skraj...) samt Breguet's La Musicale. Vansinnigt fashinerad av den senare men hade varit för rädd att den skulle få en smäll, något litet litet skulle gå sönder inuti, den skulle skickas till reparation och 6 månader senare när jag hämtar ut proceduren upprepas.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En Rolex GMT i guld med guldlänk och allt, skulle gärna ha en men den skulle inte användas ofta. Nya 5711 i roseguld skulle också sitta fint men även den skulle nog få allt för lite handledstid.
Patek-Philippe-Nautilus-57111R-001-Rose-Gold-chocolate-1.jpg
 
Topp