• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor med boett tillverkad av kristall

Arcticreef

Silver
IMG_2482.jpeg
IMG_2481.jpeg
Var inne och tittate i en Hublot AD och såg några klockor tillverkade av kristall. Blev lite fascinerade av deras utseende och ffa priserna. Finns det fler märken som tillverkar klockor helt i kristall. Är det ett bra material? Hur pass svårt är det ?
Jag gillar skelettklockockr själv och skulle inte ha nåt emot tex en Reverso i glasklar kristall.

Det verkar finnas fler. Gemensamt för de jag sett, är att det blir dyyyyrt.
Sen kan man väl reflektera över hur tråkiga skador det blir om en klocka går i backen. Om ett safirglas får sig en rejäl kyss brukar det i det närmaste explodera. Vad händer då med en boett kan man fråga sig.

Det verkar finnas fler. Gemensamt för de jag sett, är att det blir dyyyyrt.
Sen kan man väl reflektera över hur tråkiga skador det blir om en klocka går i backen. Om ett safirglas får sig en rejäl kyss brukar det i det närmaste explodera. Vad händer då med en boett kan man fråga sig.
Men medge att det snyggt?

Tillbaka
Topp