• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor med djurmotiv/djurdetaljer?

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Hej klockvänner! Jag har sökt men inte hittat någon tråd där vi ger exempel på klockor med djurmotiv eller djurdetaljer.

Jag själv och säkert många med mig gillar djur och jag kan tycka att det är vackert när klockor hedrar djurs egenskaper genom avbildning.

Vanligast är det säkert bland dykaruren. Själv slänger jag in två exempel.
Screenshot_20200917-152512_Chrome.jpg

squale-600x900.jpg


Det finns säkert fler exempel - både på tavlan och bakboett/baksida. Vore kul att se! :)
 

Espresso

Cartier
Finns ju hur många som helst. Jag skulle inte heller vilja säga att det är dykarur som har mest fokus (men det finns där med så klart).

På dykarsidan har du ex Maxi marine diver . hammerhead.
ulysse-nardin-hammerhead-shark-265-91le-3-28.jpg


Tittar men på mer tekniskt avancerade klockor har du tre exempel nedan.
- Ulysse nardin minute repeater med safari tema (vet inte vad klockan heter)
- Jaquez Droz Charming bird
- Vacheron constantion year of the....(bild är pig) men det finns många olika modeller beroende på vilket år som visas.
UN safari.jpg

jaquet droz charming bird.jpg

Vacheron-Constantin-Metiers-Dart-The-Legend-Of-The-Chinese-Zodiac-Year-Of-The-Pig-6.jpg


Utöver det har ju även Cartier gjort en sjukt cool med djurtema. "Revelation Dúne panthere. Den gör sig bättre på film iofs men föreställer panter som byggs upp med hjälp av kristaller (garanterat fel men vet inte vilket material det är).
cartier.jpg
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Finns ju hur många som helst. Jag skulle inte heller vilja säga att det är dykarur som har mest fokus (men det finns där med så klart).

På dykarsidan har du ex Maxi marine diver . hammerhead.
ulysse-nardin-hammerhead-shark-265-91le-3-28.jpg


Tittar men på mer tekniskt avancerade klockor har du tre exempel nedan.
- Ulysse nardin minute repeater med safari tema (vet inte vad klockan heter)
- Jaquez Droz Charming bird
- Vacheron constantion year of the....(bild är pig) men det finns många olika modeller beroende på vilket år som visas.
UN safari.jpg

jaquet droz charming bird.jpg

Vacheron-Constantin-Metiers-Dart-The-Legend-Of-The-Chinese-Zodiac-Year-Of-The-Pig-6.jpg


Utöver det har ju även Cartier gjort en sjukt cool med djurtema. "Revelation Dúne panthere. Den gör sig bättre på film iofs men föreställer panter som byggs upp med hjälp av kristaller (garanterat fel men vet inte vilket material det är).
cartier.jpg

Superkul ju! Så fina klockor! Grisen var riktigt fin! :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Finns ju hur många som helst. Jag skulle inte heller vilja säga att det är dykarur som har mest fokus (men det finns där med så klart).

På dykarsidan har du ex Maxi marine diver . hammerhead.
ulysse-nardin-hammerhead-shark-265-91le-3-28.jpg


Tittar men på mer tekniskt avancerade klockor har du tre exempel nedan.
- Ulysse nardin minute repeater med safari tema (vet inte vad klockan heter)
- Jaquez Droz Charming bird
- Vacheron constantion year of the....(bild är pig) men det finns många olika modeller beroende på vilket år som visas.
UN safari.jpg

jaquet droz charming bird.jpg

Vacheron-Constantin-Metiers-Dart-The-Legend-Of-The-Chinese-Zodiac-Year-Of-The-Pig-6.jpg


Utöver det har ju även Cartier gjort en sjukt cool med djurtema. "Revelation Dúne panthere. Den gör sig bättre på film iofs men föreställer panter som byggs upp med hjälp av kristaller (garanterat fel men vet inte vilket material det är).
cartier.jpg
Cartiern är läcker.


JDs fågel-minutrepeterare är ren kont.

 
Topp