• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor med hög läsbarhet

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Klockor kan vara ett instrument där läsbarheten är viktig. Vilken klocka tycker du har hög läsbarhet?

15213153123331646904910.jpg

Rolex 116610LN
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fortis Official Cosmonauts Titanium, väldigt lättläst...
fortis_lume.jpeg

lika lättläst i fullt dagsljus
IMG_0330.JPG

Generellt är givetvis kontraster A&O
4494854f_xxl.jpg

Finns det dessutom siffror någonstans blir det ju extra lättläst då man snabbt kan avgöra var kl12 befinner sig oavsett betraktningsvinkel
un1_image.3347658 (2).jpg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Fortis Official Cosmonauts Titanium, väldigt lättläst...
fortis_lume.jpeg

lika lättläst i fullt dagsljus
IMG_0330.JPG

Generellt är givetvis kontraster A&O
4494854f_xxl.jpg

Finns det dessutom siffror någonstans blir det ju extra lättläst då man snabbt kan avgöra var kl12 befinner sig oavsett betraktningsvinkel
un1_image.3347658 (2).jpg
Redigt cool fortis! Gillar sekundvisarens lume
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Explorern tycker jag funkar bra men jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att även min vintage Omega har relativt bra läsbarhet eftersom den är så clean och tydlig. Min gamla DJ 16200 som nu är såld var med sin grå tavla och mörka visare inte särskilt bra.
IMG_1627-01.jpeg
DSC_0137-01.jpeg
DSC_0142_1.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Sinn UX. Allt annat kan inte bli bättre än tvåa.
IMG_20180106_143410.jpg
IMG_20170814_165430.jpg
Sinn UX är svårslagen med sin oljefyllda boett som gör att oavsett betraktningsvinkel så är läsbarheten mycket bra.
EDIT: Det var snudd på sekunden som vi postade @ironcastle :) Great mindes think alike. Enda skillnaden är att du har lyxen att posta bilder på din egen klocka.
Lånade bilder.
sUXinStream6.jpg
P7180735.jpg
Måste säga att jag imponeras av bilder på Sinns oljefyllda klockor!:) Är det lika läcker effekt i verkligheten?
 
Topp