• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor med integrerade bandhorn/stift?

olarsson

Basic
2-Faktor
Gillar skarpt den otroligt bruksiga utstrålningen i nya Pelagos FXD, men eftersom jag redan har en blå Pelagos känns den sloten i klocklådan lite fylld...
Vad finns det för andra alternativ därute med denna design på boetten? Behöver inte vara dykare, egentligen mer sugen på något åt fieldwatch/Explorer-hållet.

EB7C1E56-65D2-430F-970B-DC15332F4883.png

Cwc G10 borde vara ett hett alternativ om du vill ha en fieldwatch med drilled lugs :)

Screenshot_20220108-000157_Chrome.jpg
Screenshot_20220108-000225_Chrome.jpg

Cwc G10 borde vara ett hett alternativ om du vill ha en fieldwatch med drilled lugs :)

Screenshot_20220108-000157_Chrome.jpg
Screenshot_20220108-000225_Chrome.jpg
Den är väl helt ok, men jag vill ha Tudorns variant där det inte ens är horn med stift/hylsor utan mer som två slitsar i boetten, om du är med på vad jag menar..

Ja varför göra det lätt för sig… Ett alternativ är ju att flippa Pelagosen jag har till en svart och ställa sig på kö för en FXD… 🤔

Ja varför göra det lätt för sig… Ett alternativ är ju att flippa Pelagosen jag har till en svart och ställa sig på kö för en FXD… 🤔
Hehe ja varför inte! Däremot känns FXD typ omöjlig att få tag på. De AD jag snackat med fick en (!) vardera för 2022 som det såg ut då, men det kan ju antingen varit krydd eller så får de större tilldelning inom kort.

Hehe ja varför inte! Däremot känns FXD typ omöjlig att få tag på. De AD jag snackat med fick en (!) vardera för 2022 som det såg ut då, men det kan ju antingen varit krydd eller så får de större tilldelning inom kort.
Ja jag har hört samma. Och jag är barnsligt förtjust i den jag har så det är ändå inte ett alternativ tror jag.

Sen har du Bertucci också. Har ingen erfarenhet av dem och det är rätt svårt att hitta vettiga bilder (youtube verkar enklast) men bandstiften ser i många fall ut att vara grövre än CWC och i vissa fall snudd på lika övriga exempel i tråden.

Hemsidans design gör den väl värd ett besök :)

Smiths PRS40

Screenshot_20220108-065125.jpg

Smiths känns lockande. Var ju ändå första märket på toppen av Everest, vad Rolex än påstår. : )

Tillbaka
Topp