• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor med relation till bilmärken?!

Jag är en biltok - och klocktok.
Men av någon anledning så känns detta inte helt rätt.

2411371e.jpg


2411371c.jpg


En del av mig säger att detta är smaklöst, men vad säger ni (gärna ni med ett bilintresse!)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Lite Pierre Cardin varning på den. Om den nu är officiell så börjar även Ferrari urvattna sitt varumärke.
 

David

Bödeln
Håller med, inte rätt, oavsett om det är Breitling, Panerai, Hublot eller Tag Heuer som gör det.

Porsche Design är den enda som är okej, även om jag aldrig skulle köpa en själv. (Varken bilen eller klockan.)
 
Jag håller med er. Klockor är klockor, och bilar är bilar. Två fantastiska intressen, men de bör inte blandas i en och samma enhet.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Finns det några bra samarbeten ens värda att nämna? Har för mig att IWC och AMG har hyggliga varianter

EDIT: ett ex på IWC AMG titan Ingenieur - visserligen utan lökig logga på framsidan
AMGIWC.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
känns som reklamklockor
den jag tycker är cool är den Aston klockan som man kan starta bilen med.
vad det iwc eller patek kommer inteninhåg.
 

tomten

Breitling
Koenigsegg och edox är ju ett annat samarbete. Tycka vad man vill, men edox har en del häftiga tavlor
 

POO

Panerai
Jag vet inte hur det ser ut idag men Porsche design har ju åtminstone haft några tuffa klockor back in the days. Annars är hela grejen lite fjantig tycker jag. Och Breitling for Bentley är bara så hemska på alla sätt. Inte för att det direkt är aktuellt men de monstruösa skapelserna hade fått mig att välja bort Bentley som bil.
 
Topp