Moser har en snygg variant. Två skivor men övre har en utskärningTrodde att big date per definition var två skivor. Det borde finnas en max storlek innn man måste köra dubbla skivor.
Snyggt är det, speciellt på din VC.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Moser har en snygg variant. Två skivor men övre har en utskärningTrodde att big date per definition var två skivor. Det borde finnas en max storlek innn man måste köra dubbla skivor.
Snyggt är det, speciellt på din VC.
![]()
Fördelar: Diskret. Kan lätt göras om till en "No-date"
Nackdel: Måste ställas varje dag. Kan inte använda kronograf samtidigt som datumvisning.
Hur [censur] fungerar/ser den där datumskivan ut under urtavlan?!Jupp! Du har dock en poäng i din fråga, då singelskiva torde höra till undantagen..
![]()
Jag är en stor fan av Blancpain Fifty Fathoms placering av datumtavlan mellan kl 4 och 5 , den är diskret och stör inte symmetrin med 3, 6, 9 och 12 placeringen.
![]()
Mm, fattar inte heller varför det ska vara så svårt...Dom har tänkt till och faktisk färgmatchat bakgrunden på datumet med tavlan då funkar den placeringen. Verkar vara svårt att få till i klockvärlden...
![]()
Är det att tillverkarna snålar kanske?Mm, fattar inte heller varför det ska vara så svårt...
![]()
Visst har de lyckats; blå datumskiva till blå urtavlaÄr det att tillverkarna snålar kanske?
Bättre med svart bakgrund än vit när man har en mörkare tavla. Det har Panerai lyckats med bättre än VC iallafall...
Givet strukturen på tavlan så håller jag inte med dig. Visst bra balans mellan höger och vänster, men den där klockan är mkt bättre utan datum.Snyggt med klockor som får till en bra balans, AP RO är ett bra exempel![]()
Helt med på vad du menar, tycker dock det funkar trots strukturen på tavlan kontra datumskivan. Avser också helhetsintrycket, d v s balansen i placeringen på tavlan och storleken på datumskivan som jag tycker är klockrenGivet strukturen på tavlan så håller jag inte med dig. Visst bra balans mellan höger och vänster, men den där klockan är mkt bättre utan datum.
Nej, nej, nej. Inte runda datumfönster. Aldrig.![]()
Bild från företagets hemsida
Varför? Passar ju kanon på den klockan.Nej, nej, nej. Inte runda datumfönster. Aldrig.
Fan missade helt att datumskivan också var blå såg svart ut först... tummen upp till PaneraiVisst har de lyckats; blå datumskiva till blå urtavla![]()
Jodå, ibland så!Nej, nej, nej. Inte runda datumfönster. Aldrig.
Hade varit bättre utan. Datum 4:30 är en styggelse. Fantastiskt fin klocka för övrigt.Jodå, ibland så!
![]()
![]()
Näe. Du har felVarför? Passar ju kanon på den klockan.