• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor med snygg datumvisning

Trodde att big date per definition var två skivor. Det borde finnas en max storlek innn man måste köra dubbla skivor.
Snyggt är det, speciellt på din VC.
Moser har en snygg variant. Två skivor men övre har en utskärning
H.-Moser-Venturer-Big-Date-1.jpg

H.-Moser-Venturer-Big-Date-3.jpg

Givet strukturen på tavlan så håller jag inte med dig. Visst bra balans mellan höger och vänster, men den där klockan är mkt bättre utan datum.
Helt med på vad du menar, tycker dock det funkar trots strukturen på tavlan kontra datumskivan. Avser också helhetsintrycket, d v s balansen i placeringen på tavlan och storleken på datumskivan som jag tycker är klockren

Märkligt att inte fler tillverkare placerar datum vid klockan 12 eller klockan 6 för att få en bra symmetri på tavlan. Det är dessutom helt obegripligt att vissa tillverkare placerar ett "snett datum" typ klockan 4-5, riktigt avtändande och definitivt en dealbreaker för mig. (Känns lite som att de designat en riktigt snygg klocka, och kommer på i efterhand att "just fan, vi glömde datumet, ja ja, släng in det nånstans":banghead:)
Denna hade t ex varit hur snygg som helst utan övergreppet (borde nästan vara straffbart!) att placera datumet på ett sätt som gör att man nästan kräks...
Blancpain-Bathyscaphe-Duo-Fifty-Fathoms.jpg

Senast ändrad:
Placeringen mellan 4 och 5 gör datumet lättavläst (om man bär klockan på höger arm). Sen kan man tycka vad man vill om det estetiska.

Tillbaka
Topp