• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor med två sub dials

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Något som fångat min uppmärksamhet på senaste dagarna är klockor som har två sub dials (i kunskapsbrist på det svenska ordet). Tycker att detta är riktigt snyggt, och undrar om ni vet några shyssta klockor som har detta? Rent spontant tänker jag på IWC Portugese, men annars har jag inte så stor koll på några fler (förutom de nya Speedmastrarna). Och vad tycker du om denna design?

iwc-portuguese-automatic-watch-0.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tjenare!

Något som fångat min uppmärksamhet på senaste dagarna är klockor som har två sub dials (i kunskapsbrist på det svenska ordet). Tycker att detta är riktigt snyggt, och undrar om ni vet några shyssta klockor som har detta? Rent spontant tänker jag på IWC Portugese, men annars har jag inte så stor koll på några fler (förutom de nya Speedmastrarna). Och vad tycker du om denna design?

Vanligtvis är det ju kronografer, men även som denna IWCn kan det vara tex kraftreserv och sekund. Finns även de ur som har dag och datum på extratavlor.
 

Galaxy

Rolex
Vanligtvis är det ju kronografer, men även som denna IWCn kan det vara tex kraftreserv och sekund. Finns även de ur som har dag och datum på extratavlor.


Okej, tackar! Jag föredrar nog kronografer vid subdials rent generellt. Har förresten för mig att Gavve här på forumet köpte en guldklocka av dig med två stycken, stämmer det?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej, tackar! Jag föredrar nog kronografer vid subdials rent generellt. Har förresten för mig att Gavve här på forumet köpte en guldklocka av dig med två stycken, stämmer det?

Nästan, jag tipsade om en Chronographe Suisse som han köpte. Trevliga ur måste jag säga!
 
Topp