• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni äger o bär mot bättre vetande

Arcticreef

Silver
0900F87A-0AE9-411A-A46D-439AF4696ABE.jpeg
Yup. Jag har klena handleder (16.5 cm) likväl har jag en Big Pilot 46 mm som jag fullkomligt älskar. Jag misstänker dock att jag inte är ensam om att äga/bära en klocka som kanske inte är det optimala valet för just mig. Vad finns det för andra exempel på hur klockor kan ägas/bäras mot bättre vetande?

Plötligt slog det mig att min GS hi beat dykare är ÄNNU större, 46.5 mm. Men jag tycker den ser mindre ut.

I mitt fall bära en så pass dyr klocka så det hade svidit riktigt ordentligt för plånboken om man blev av med den. Med tanke på entusiastforumet och hur Sveriges kriminalitet och stöldvåg mot klockor ser ut så är jag nog inte ensam om det här.

Yup. Jag har klena handleder (16.5 cm) likväl har jag en Big Pilot 46 mm som jag fullkomligt älskar. Jag misstänker dock att jag inte är ensam om att äga/bära en klocka som kanske inte är det optimala valet för just mig. Vad finns det för andra exempel på hur klockor kan ägas/bäras mot bättre vetande?

Plötligt slog det mig att min GS hi beat dykare är ÄNNU större, 46.5 mm. Men jag tycker den ser mindre ut.

Samma för egen del, smal handled men gillar designen på många klockor som är stora. Ex många master of G som är 50mm, mikromärken, Citizen Ecozilla etc. Hellre testa och ha än inte alls, man lever (troligtvis) bara en ggn ändå 🙂

Big pilot med sin PR-mätare är ju också klart finast av piloterna och den finns väll bara i 46mm ändå. Vilket iof är litet mot dess historiska upplaga 🙈

I mitt fall bära en så pass dyr klocka så det hade svidit riktigt ordentligt för plånboken om man blev av med den. Med tanke på entusiastforumet och hur Sveriges kriminalitet och stöldvåg mot klockor ser ut så är jag nog inte ensam om det här.
Du är inte ensam. Och egentligen är det ju skitdumt. För min del är klockans värde det enda jag inte gillar med den, eftersom det får mig att hela tiden tänka efter. Kan jag bära den när jag ska till ett visst ställe? Drar ner ärmarna så den inte syns när jag går på stan eller rör mig i kollektivtrafiken. Jag vill kunna bära en klocka helt utan att behöva tänka på det. Bara njuta av en klocka jag gillar designen på utan att oroa mig över att tappa/skada/bli rånad på den.

Jag har haft ett antal 47mm Panerai, mot bättre vetande antar jag. Men jag skiter faktiskt i vad andra eventuell tycker om storleken på mina klockor. Anledningen till att jag inte längre har någon sådan är att jag ledsnade på storleken.

Det är väl mer, som @Luckyluciano påpekar,
att jag har/haft/har klockor som är onödigt dyra/iögonfallande med tanke på kriminalitet etc.

Samtidigt får man ändå tänka på huruvida man älskar sin klocka eller ej. Är den värd besväret så är den - annars är man ju ute och cyklar.
Älskar man den så - grattis! Good for you!

Tillbaka
Topp