Arcticreef
Silver
Plötligt slog det mig att min GS hi beat dykare är ÄNNU större, 46.5 mm. Men jag tycker den ser mindre ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yup. Jag har klena handleder (16.5 cm) likväl har jag en Big Pilot 46 mm som jag fullkomligt älskar. Jag misstänker dock att jag inte är ensam om att äga/bära en klocka som kanske inte är det optimala valet för just mig. Vad finns det för andra exempel på hur klockor kan ägas/bäras mot bättre vetande?![]()
Plötligt slog det mig att min GS hi beat dykare är ÄNNU större, 46.5 mm. Men jag tycker den ser mindre ut.
Du är inte ensam. Och egentligen är det ju skitdumt. För min del är klockans värde det enda jag inte gillar med den, eftersom det får mig att hela tiden tänka efter. Kan jag bära den när jag ska till ett visst ställe? Drar ner ärmarna så den inte syns när jag går på stan eller rör mig i kollektivtrafiken. Jag vill kunna bära en klocka helt utan att behöva tänka på det. Bara njuta av en klocka jag gillar designen på utan att oroa mig över att tappa/skada/bli rånad på den.I mitt fall bära en så pass dyr klocka så det hade svidit riktigt ordentligt för plånboken om man blev av med den. Med tanke på entusiastforumet och hur Sveriges kriminalitet och stöldvåg mot klockor ser ut så är jag nog inte ensam om det här.
Inga 16.5 cm här, ser det ut som![]()
IW5004 är ju typ världens bästa klocka så jag ser inget ologiskt med det. Smidig storlek också.![]()
Det är bara för att han är den enda i hela världen som har en big pilot på 38mmInga 16.5 cm här, ser det ut som
Jag har haft ett antal 47mm Panerai, mot bättre vetande antar jag. Men jag skiter faktiskt i vad andra eventuell tycker om storleken på mina klockor. Anledningen till att jag inte längre har någon sådan är att jag ledsnade på storleken.Yup. Jag har klena handleder (16.5 cm) likväl har jag en Big Pilot 46 mm som jag fullkomligt älskar. Jag misstänker dock att jag inte är ensam om att äga/bära en klocka som kanske inte är det optimala valet för just mig. Vad finns det för andra exempel på hur klockor kan ägas/bäras mot bättre vetande?![]()