• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du en eller flera klockor som idag är värda mer än ditt inköpspris?

  • Ja!

    Röster: 149 76.8%
  • Nej

    Röster: 45 23.2%

  • Totala väljare
    194

Titanium

Omega
Hej mina underbara klocknördar!

I den här tråden så skriver ni vad ni har för klocka och när ni köpte den, visa gärna bild (Vill man kan man berätta inköpspris och uppskattat värde, t.ex. en gammal Rolex är ett fint exempel på en sådan klockan som ökar i värde.

Låt oss le över en kaffe eller nocco och diskutera över vilka bra investeringar ni har gjort:) Jag själv är 27år och har därför ej gjort några sådana fynd mer än att ha dreglat på gammla Rolexar vid 15 års ålder. (Skulle handlat då om jag kunde men när jag var 15 hade jag bara råd med Thailandskopior haha:)

Meningen med denna tråd är att på ett roligt sätt diskutera och inse hur en klocka kan var en gynnsam investering i vissa fal (Och självklart så kostar det oftast pga värdeminskningar och servicar men det är roligt att höra vilka som har gjort trevliga fynd!:) Mvh Patrik
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Frågan är väl egentligen intressant men situationen kring kanske framförallt Rolex abnorma värdeutveckling och begränsade nytillgång har skapat ett gäng av forumets tröttsammaste trådar så därför möts nog inte din tråd start av så stort intresse :)
Annars hade en bra statistik runt olika märken med vettig diskussion kanske kunna vara intressant.
 

Titanium

Omega
Jag visste ej att detta tagits upp tidigare:) Ja såklart så är ju klockorna det roligaste jag tyckte att tanken att tjäna pengar på sitt intresse blir lite extra roligt, mitt namn är bara på skoj, jag har bara nyare klockor som är relativt nyköpta:)

Är detta ointressant för er så får tråden helt enkelt damma:) Mvh
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag visste ej att detta tagits upp tidigare:) Ja såklart så är ju klockorna det roligaste jag tyckte att tanken att tjäna pengar på sitt intresse blir lite extra roligt, mitt namn är bara på skoj, jag har bara nyare klockor som är relativt nyköpta:)

Är detta ointressant för er så får tråden helt enkelt damma:) Mvh
Klocksnack har över 20-tusen medlemmar. Med över 100-tusen startade ämnen. Trådar om klockor och dess värdeutveckling finns det gott om haha ;)
 

Titanium

Omega
Klocksnack har över 20-tusen medlemmar. Med över 100-tusen startade ämnen. Trådar om klockor och dess värdeutveckling finns det gott om haha ;)

Jag förstår, jag får söka lite mer innan jag startar trådar, brukar det vara ouppskattas att ta upp saker som diskuterats innan om det var länge sedan?:) Mvh
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag förstår, jag får söka lite mer innan jag startar trådar, brukar det vara ouppskattas att ta upp saker som diskuterats innan om det var länge sedan?:) Mvh

Tror snarare det är frågan om klockor i relation till att tjäna pengar som inte uppskattas av alla. Forumet ses av de flesta som ett entusiastforum, där de flesta av oss inte är medlemmar för att lära oss att spekulera i köp för vinst.
 
Senast ändrad:

Titanium

Omega
Tror snanare det är frågan om klockor i relation till att tjäna pengar som inte uppskattas av alla. Forumet ses av de flesta som ett entusiastforum, där de flesta av oss inte är medlemmar för att lära oss att spekulera i köp för vinst.

Jag förstår:) Det är en självklarhet för mig att ni samt jag gör detta för att vi älskar klockor och att intresset är nummer ett, jag vill ha så mycket pengar som möjligt att lägga på klockor, så att göra många affärer hjälper mig med att ha en större klockbudget, så jag tror att folk ofta har en önskan om att kunna öka summan som man lägger på klockor för att avancera även om detta inte berör allas intresse.

Jag själv har inte denna typ av klockor som ökar i värde, jag gör andra typer av affärer för att kunna handla fler och finare klockor:) Mvh
 

OldSport

Omega
Om du är intresserad av kapitalplaceringar finns säkerligen andra trådar/forum om aktier, fonder etc. för att få "pengarna att växa". Låt Klocksnack förbli vad det är, klocksnack sans värdeutvecklingssnack:angel:
 
Den här...
CAM00841.jpg


Har väl haft samma värdeökning som Paul Newman Daytona... om det räcker.. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle behöva kunna fylla i båda förslagen. Har klockor som ökat, minskat och stått still i värde. Sen spelar det ingen roll om de har ökat i värde då jag är en hoarder och nästan aldrig säljer så eventuell vinst ser jag ju inte röken av:)
 
Topp